תביעה נגד שריג אלקטריק: הפרה הסכם בלעדיות לגבי ה"רקלט" של ישראל אהרוני

ה"רקלט" הוא מכשיר חשמלי לצלייה וגריל * חברת קורקט יבוא ושיווק מאשימה את הנתבעת בהפרת הסכם בלעדיות לשיווק המכשיר

חברת קורקט יבוא ושיווק מתנות תובעת בביהמ"ש המחוזי בת"א 3 מיליון שקל מהחברות שריג אלקטריק (יבואנית מרפי ריצ'רדס), שארק אלקטריק ובעליהן יהושע שריג, המייבאות ומשווקות מוצרי חשמל לבית, בטענה להפרת הסכם בלעדיות בשיווק מכשיר ה"רקלט".

ה"רקלט" הוא מכשיר חשמלי לצלייה וגריל המונח על שולחן האירוח, שבאמצעותו הופך כל סועד לשותף מלא בהכנת הסעודה, כשהוא מכין את הבשר, הדג או הירק ברמת הצלייה המתאימה לו. מדובר למעשה בארוחה שהיא סוג של בילוי, הנמשך בדרך כלל מספר שעות.

באמצעות עוה"ד גיל רייבי וניצן שי טוענת קורקט, העוסקת בפיתוח ושיווק מוצרים ומתנות לחברות ומוסדות, כי במהלך 2005 היא פעלה בעזרת חברת שארק בתכנון, פיתוח, ייצור וייבוא של מכשיר הרקלט לישראל.

בתוך כך, בשיתוף עם השף ישראל אהרוני, היא תכננה להחדירו ולשווקו, לראשונה בישראל, יחד עם ספר מתכונים שנכתב במיוחד ע"י אהרוני ותוך מיתוגו בשם "הרקלט של אהרוני".

לשם כך, נטען, השקיעה קורקט מאות אלפי שקלים בייבוא דוגמאות של מוצרי רקלט, הכנת עיצוב ייחודי תוך שימוש ברכיבים שנקבעו ע"י קורקט והשף אהרוני, העברת סקיצות למפעלי הייצור בסין ועוד. זאת, כאשר תנאי תנאי בסיסי להתקשרות עם שארק הוא התחייבותה לבלעדיות.

ואולם, לטענתה, ביולי 2006, זמן קצר לאחר תחילת השיווק בישראל, נוכחה קורקט לדעת שבניגוד מוחלט להתחייבות, החלה שריג למכור בישראל באופן עצמאי ולא באמצעות קורקט, מכשירי רקלט בעלי עיצוב דומה לזה שפיתחה קורקט אך בעלי רכיבים נחותים יותר ובמחיר זול באופן משמעותי משלה. זאת, תוך ניצול המידע הסודי שקיבלו מקורקט.

בכך, טוענים עוה"ד רייבי ושי, סיכלו הנתבעים כל אפשרות מעשית של קורקט להמשיך במכירת הרקלט, תוך שהם מורידים לטמיון את השקעותיה. למרות שהנזק שנגרם לה, לטענתה, מוערך ב-10 מיליון שקל, התביעה הועמדה על 3 מיליון לצרכי אגרה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1863/07).