זירת המט"ח: הדולר רשם ירידה של 0.22% וננעל בשער יציג של 4.062 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו ננעל בעלייה קלה של 0.02% ל-5.47 שקלים * כלכלני פינוטק: הקניות בדולר צפויות להימשך על רקע הנתונים מיום שישי

יום תנודתי למדי עבר על השקל במסחר במטבעות. המטבע הישראלי פתח את המסחר מול מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו, בתחזקות שהלכה והתמתנה עד למסחר יציב מול שערי הפתיחה, כאשר בערך מאמצע יום המסחר שב השקל להיסחר בהתחזקות ונעל את היום במגמה מעורבת.

בין האירועים שברקע ניתן למנות את הפחתת הריבית בארץ, את המצב הבטחוני ברצועת עזה, את שלל נתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר ובראשם ההאטה בצמיחה ברבעון הראשון והתמתנות האינפלציה, כפי שזו נגזרת ממדד ה-PCE, וכן הנתונים החיוביים בגזרת התעסוקה.

הדולר רשם היום ירידה של 0.22% לשער יציג של 4.062 שקלים. האירו ננעל בעלייה קלה של 0.02%, ושערו היציג נקבע על 5.475 שקלים. נזכיר כי בשבוע שעבר השלים הדולר עלייה שבועית של כמעט 1%.

פינוטק: הקניות בדולר צפויות להימשך על רקע הנתונים מיום שישי

נתונים חזקים על הכלכלה הגדולה בעולם הפיגו את החששות לקיצוץ קרוב בריבית והעניקו תמיכה לדולר במהלך המסחר של יום שישי. נתוני תעסוקה של 157K משרות חדשות וסקר ISM אשר הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2006, אותתו כי הכלכלה הגדולה בעולם יוצאת אט אט מסכנת המיתון.

"הקניות בדולר צפויות להמשך מאחר שהן מקבלות תמיכה מפרסום הנתונים של יום שישי", מסר טריידר מבנק נאמנות יפני.

המשקיעים ישאו עיניהם אל עבר פרסום נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב כדי לקבל אינדיקציה נוספת אם הכלכלה הגדולה בעולם יוצאת מסכנת המיתון המרחפת מעל לראשה מזה זמן מה. התגובה לנתון שלילי עשויה להיות חריפה יותר מאשר לנתון חיובי.

השקל פותח את שבוע המסחר בסימן ההיחלשות של השבוע האחרון. העליות המתונות באחד-העם והימשכות הצניחות בבורסה הסינית במהלך הלילה על רקע הודעת ממשלת סין כי תעלה את המס על רווחי הון, מהווים זרז להמשך היחלשותו של המטבע הישראלי אל מול השטר הירוק.

הצמד צפוי להיתקל בהתנגדות סביב רמות של 4.08 בטרם ימשיך צפונה לכיוון 4.1200.