אביגדור קלנר, יו"ר ומנכ"ל פולאר השקעות, השעה עצמו מכל תפקידיו בחברת האחזקות

"אני משוכנע כי פעלתי כחוק. עם זאת, ברור לי כי כל עוד הנושא נמצא בחקירה ואני מחזיק בתפקידים רשמיים מטעם החברה - החברה תיגרר לעין הסערה ותינזק לחינם"

אביגדור קלנר, יו"ר ומנכ"ל פולאר השקעות , הודיע על יציאתו לחופשה והשעייה מכל תפקידיו בפולאר השקעות בע"מ.

בהודעה שמסר היום לפולאר אמר אביגדור קלנר: "אני חש אחריות אישית עמוקה לחברה שבה אני רואה מפעל חיים. כמי שהחברה יקרה לו ומבקש להגן על השותפים באותו מפעל: ציבור, העובדים, ההנהלה ושותפיי העסקיים - אני סבור כי ההחלטה בעיתוי הנוכחי, נכונה".

"החלטה זו איננה קלה עבורי מאחר ואני משוכנע כי פעלתי כחוק. עם זאת, ברור לי, כי כל עוד הנושא נמצא בחקירה ואני מחזיק בתפקידים רשמיים מטעם החברה, אין לי ספק שהחברה תיגרר לעין הסערה ותינזק לחינם".

"על אף שאינני מחויב על פי הדין לצאת לחופשה ולהשעות עצמי מתפקידי בשלב זה, אני רואה את טובת המערכת והציבור כקודמת", מסר קלנר.

לפני כשבוע, ב-30 במאי, נעצר ונחקר קלנר בחשד לשימוש במידע פנים ושורה של עבירות חמורות, שביצע לכאורה במניות חברות הנסחרות בבורסה בת"א ובבורסת ה-AIM בלונדון.

קלנר, ששימש כיו"ר ומנכ"ל חברת פולאר השקעות וכיו"ר אורדן תעשיות, נחשד שמסר מידע פנים לאיש העסקים קובי בן-גור, לשעבר יו"ר פלאפון ואחד החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות ברשות המיסים, ולפי המידע שקיבל רכש ומכר האחרון מניות בחברות בורסאיות, כאשר השניים מחלקים ביניהם את השלל.

קלנר ובן-גור נחקרו ב-29 במאי ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה ובתום חקירתו ביקשה המשטרה מבית המשפט לשחררם בתנאים מגבילים.

מבחינת קלנר לא יכול היה להיות עיתוי גרוע יותר לפרשה. הוא אמור היה להופיע בו בערב בקבלת פנים שעורכת פולאר השקעות למשקיע החדש בחברה, איל הנדל"ן האמריקאי זיל פלדמן, שרכש את השליטה בה.

קלנר ובן גור נשלחו, בהסכמה, ל-10 ימי מעצר בית מלא. בנוסף, נאסר על קלנר להיכנס למשרדי החברות מקבוצת פולאר (פולאר השקעות, תקשורת ונדל"ן) וחברת telit תקשורת הנסחרת בלונדון.

כמו כן, נאסר על קלנר ליצור קשר עם עובדי חברות אלו, כמו גם עם עובדי חברת מגדל שוקי הון, חברות בנות שלה ועובדי סיטי בנק, בארץ ובחו"ל, דרכן נעשו הפעולות.

הוא נחשד בעבירות הנוגעות לשימוש במידע פנים, תרמית בקשר לניירות ערך, קבלת דבר במירמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.