האוצר מתנגד להקמת צינור יבשתי להובלת גז טבעי לצפון

משרד התשתיות מעוניין להקים קו הולכת גז שישמש גיבוי לצינור הימי; האוצר: הביקושים החזויים לגז אינם מצדיקים את הקמת הקו

משרד האוצר מתנגד להקמת קו הולכת גז טבעי נוסף לאזור הצפון. כך נודע ל"גלובס". הקו, שעלותו נאמדת ב-100 מיליון דולר אמור לשמש כגיבוי לאספקת הגז לצפון הארץ במקרה של תקלה בקו הימי שהקימה חברת החשמל מאשדוד לחוף דור. הקו החדש אמור לצאת מאזור תחנת הכוח גזר שברמלה, לעבור דרך מרכז הארץ ולהגיע עד תחנת הכוח של חברת החשמל "חגית" בוואדי מילק סמוך ליוקנעם. בדיון שהתקיים באחרונה בין המשרדים, טענו נציגי האוצר, כי הביקושים החזויים לגז אינם מצדיקים את הקמת הקו וניתן לדחות את הפעלתו במספר שנים. על פי התוכנית שהציגה חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, הקמת הקו

אמורה להסתיים בתוך שלוש שנים. במשרד התשתיות חוששים כי דחייה בהקמת הקו תגרום למצב בו כל אספקת הגז הטבעי לאזור הצפון תהיה תלויה רק בצינור הימי. כזכור, לפני כשנה וחצי נגרם נזק לצינור הימי באזור חדרה כתוצאה מפגיעה של אונייה, והצינור נחשב כבעל סיכון גבוה יותר לתקלות מאשר צינור יבשתי. כמו כן, כל תקלה בצינור הימי עלולה לחייב את השבתתו לתקופה ארוכה.

גורמים בכירים במשק הגז ציינו, כי, "הקמת הקו כדאית לא רק בגלל הגיבוי לאספקת הגז לצפון, אלא מאחר והקמתו תאפשר חיבור מפעלי תעשייה וצרכנים גדולים לגז טבעי באזור מרכז הארץ". הגורמים הוסיפו, כי התנגדות האוצר אינה מובנת מאחר ונתיבי גז צפויה לממן את הקמת הצינור בעצמה.

במשרד האוצר דוחים את הטענות. מהמשרד נמסר בתגובה, כי "הדיונים נמצאים בשלב מקדמי . עמדת המשרד טרם גובשה ולכן לא ברור ממה נובעות הטענות".

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי "הצינור מהווה חלק בלתי נפרד ממערכת הגז. המשרד פועל על מנת לגשר על המחלוקות, כדי להביא להקמת הצינור בתוואי המתוכנן".