קבוצת מאיר מכרה מניות בהפניקס ונכנסה כשותפה בחברה בת של חבס

החברה, שבשליטת יעקב שחר וישראל קז, הפיצה ביומיים האחרונים מניות הפניקס בהיקף של 90.6 מיליון ש' * תשקיע 170 מיליון ש' תמורת 26% ממניות חבס סטאר

יעקב שחר, לשעבר בעל השליטה בחברת הביטוח הפניקס, מסייע לחברה להישאר במדד ת"א 75. קבוצת מאיר שבשליטתו ובשליטת ישראל קז הפיצה ביומיים האחרונים מניות הפניקס1 בהיקף של 90.6 מיליון שקל. זאת, במסגרת מאמציו של בעל העניין לוודא שהחברה תעמוד בתנאי הסחירות של הבורסה. מחר יחול המועד הקובע למדידת החברות לקראת העדכון החצי שנתי של המדדים בת"א.

מכירת מניות הפניקס התבצעה בבורסה ומחוצה לה בשני מועדים - ב-12 וב-13 ביוני. אתמול (ג') נמכרו 3.8 מיליון מניות בבורסה במחיר ממוצע של 20.99 שקל למניה (למעט 50 אלף מניות מחוץ לבורסה), והיום נמכרו כ-490 אלף מניות הפניקס1 מחוץ לבורסה בשער של 20.98 שקל. בעקבות המכירה מחזיקה כעת קבוצת מאיר ב-24.2% ממניות הפניקס.

הפצת המניות הייתה אחראית לעיקרו של מחזור המסחר במניית הפניקס אתמול, שהסתכם בכ-94.1 מיליון שקל, ובסופו ננעלה המניה בירידה של יותר מ-6%.

מדובר בהפצה של אחוזים בודדים, כך שקבוצת מאיר שומרת גם עתה על מעמדה כבעלת העניין המשמעותית היחידה בפניקס, לבד מקבוצת דלק, בעלת השליטה בחברה. קודם להפצת המניות החזיק הציבור בכ-16.3% ממניות החברה, ונציין גם כי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה לא השתתפה בהפצה ואינה מוכרת ממניותיה בחברה.

לאחר שמכרה את השליטה בהפניקס, הודיע שחר כי בכוונת קבוצת מאיר להרחיב את הפעילות בחו"ל, בעיקר באמצעות ענפי התחבורה והנדל"ן. והנה, כבר היום עושה החברה צעד במסגרת האסטרטגיה שהתוותה, והיא מודיעה כי תזרים 31 מיליון אירו (כ-170 מיליון שקל) לחברת חבס סטאר, המרכזת את הפעילות בחו"ל של קבוצת חבס. זאת, באמצעות השקעה ישירה באקוויטי וכן באמצעות העמדת הלוואות ישירות לחבס סטאר.

לאחר ההקצאה תחזיק קבוצת מאיר ב-26% ממניות חבס סטאר, כשביתרת הון המניות תחזיק חבס הציבורית. מחבס נמסר כי עדיין לא הוחלט מה יהיה היקף היחס בין האקוויטי לחוב שיועמד לחברה הבת, כך שלא ניתן לגזור במדויק את שווייה. בעקבות הכנסת השותף צפויה חבס לרשום רווח הון של כ-3.6 מיליון אירו (20 מיליון שקל) לפני מס.

חבס סטאר מחזיקה בשרשור במניות קרן הריט ההולנדית NSI, וכן בנכסים שונים במערב אירופה, ובכוונתה להמשיך ולהשקיע בנכסים מניבים במדינות רבות באירופה, ובהן גרמניה, שוויץ, אוסטריה, אנגליה, בלגיה, לוקסמבורג וסקנדינביה. נציין כי למאיר נדל"ן, זרוע הנדל"ן של קבוצת מאיר, ישנה פעילות קיימת באירופה, ומעניין יהיה לראות האם עסקי הנדל"ן הללו ישולבו עם אלה של חבס.

פוטנציאל במערב אירופה

"הסכם זה הוא נדבך נוסף בתוכנית האסטרטגית של חברתנו, להמשך התרחבותו של מגזר הנדל"ן המניב במערב אירופה, ואנו משוכנעים כי שיתוף הפעולה בין החברות יסייע להצפת ערך רב בעתיד", אמר היום הרצל חבס, מנכ"ל קבוצת חבס. מקבוצת מאיר נמסר, כי באמצעות העסקה תממש מאיר נדל"ן את הפוטנציאל העסקי הגלום במערב אירופה.

אין מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין שחר וקז לבין משפחת חבס. חברת הפניקס, שכאמור קבוצת מאיר הייתה עד לאחרונה בעלת השליטה בה, היא בעלת עניין בחברת הבנייה, ושחר אף רכש לאחרונה דירה בפרויקט החדש של חבס בשדרות רוטשילד בתל אביב. את הדירה בקומה ה-22, שתי קומות מעל הרצל חבס, רכש שחר תמורת 3.37 מיליון דולר (לפי מחיר של 8,675 דולר למ"ר). "