וונדיס בצרות: רשת ההמבורגרים השלישית בגודלה בארצות הברית מועמדת למכירה

רשת ההמבורגרים השלישית בגודלה בארה"ב, Wendy's, עשויה להימכר בקרוב לאור תחזית קודרת של רווחים על ידי אנליסטים בוול סטריט. לחברה, שבסיסה באוהיו, 6,600 מסעדות בארה"ב ומחוצה לה.

וונדיס משתרכת אחרי שתי הרשתות המובילות, מקדונלדס ובורגרקינג, ובעלי המניות הכבדים לחצו כבר באפריל להקים ועדה שתבדוק את המצב הרעוע של המניה ואפשרות למכירת החברה. "אנחנו בוחנים את אופציית המכירה אבל בודקים גם אופציות אחרות", הדגיש יו"ר החברה ומי שעומד בראש הוועדה הבודקת, ג'ימס פיקט. ג'יי פי מורגן, וליהמן ברדרס מובילים את צוות היועצים לוועדה.

אנליסטים מחברת תומפסון פייננשל צופים רווחים של כ-1.09-1.23 דולר למניה השנה, וצפי של 1.70 דולר בשנת 2008. אתמול (ב') נפלו מניות וונדיס בכ-3.6% סנט (1.43 דולר) ל-38.30 דולר. מניות החברה נסחרו בסביבות 40 דולר מאז שיצאה ההכרזה על הקמת ועידת הבדיקה לגבי עתיד החברה.

החברה כבר ידעה ימים יפים יותר. בשנה שעברה, קצת לפני ההודעה על השקת מוצרי הקפה והסופגניות של טים הורטון (רשת קנדית מצליחה), הגיעו מניותיה ל-67.19 דולר.

עלייה קטנה זו בערך המניה צפויה לאור התחזית של המכירות שהוציאה חברת וונדיס. אחד האינדיקטורים לחוסן החברה הם הרווחים של החנויות שפתוחות לפחות 13 חודש. הצפי לרווחים של החברה השנה לא כולל את ההוצאות שקשורות לעבודת הוועדה, ו-60 מיליון דולר הוצאות נוספות עבור השינויים בתוכנית הפנסיה של החברה ושינויים ארגוניים עתידיים.

אחד המשקיעים הכבדים בחברה, המיליארדר נלסון פלץ, ששולט גם ברשת הפאסט פוד Arby's, דחף את החברה לערוך שידוד מערכות כדי להזריק אדרנלין למניות. קרי אנדרסון, מנכ"לית ונשיאת וונדיס, ניסתה להגן על המצב וציינה שהמכירות בחודשיים האחרונים נפגעו עקב העלאת מחירי המוצרים. ככל הנראה, קו ההגנה של הנשיאה לא משכנע במיוחד, והתחזית למכירת החברה נראית יותר ריאלית.