כארבעה חודשים לאחר ההסכם עם המדינה, ביום ראשון הקרוב צפויה זכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, לחתום על הסגירה הפיננסית להקמת הקטע הצפוני של כביש 6 (קטע 18). עלות הקמת קטע 18 ממחלף עירון ועד מחלף אליקים היא 190 מיליון דולר. 100 מיליון דולר ימומן על ידי קונסורציום של בנקים בראשות בנק הפועלים, ואת היתרה יממנו הגופים המוסדיים.
הסגירה הפיננסית של קטע 18 נעשתה באופן ייחודי וכוללת לראשונה העמדת מימון ביניים (MEZANINE) לפרויקט המדורג בין הון עצמי להון זר. כחלק מהעמדת מימון הביניים, דרך ארץ הנפיקה לגופים מוסדיים חלק מהחוב בקטע המרכזי של הכביש, ששימש למימון הקמת הקטע הצפוני. הנפקת החוב איפשרה לבעלי המניות בדרך ארץ (אפריקה ישראל, שיכון ובינוי וצ'יק מקנדה), לצמצם את ההון העצמי הנדרש לפרויקט ולהעלות את התשואה. יצוין, כי שיכון ובינוי שבניהולו של אורי שני ריכזה את נושא המימון בתיאום עם אפריקה ישראל.
דרך ארץ, בניהולו של אהוד סביון, סיימה לפני כשלוש וחצי שנים את הקמת הקטע המרכזי של כביש 6 (חדרה עד גדרה), באורך של כ-86 ק"מ. קטע 18 יהיה קטע אגרה נפרד, ותעריף הנסיעה בו יעמוד על כ-3.5 שקלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.