טר ארמה תבצע ההפרדה המפלסית בכביש 3 בהשקעה של 66 מיליון ש'

הכביש יורחב לדו נתיבי דו מסלולי, ומעליו יעבור גשר רכבת באורך של 420 מטר

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) הודיעה באחרונה לחברת טר ארמה על זכייתה במכרז לביצוע הפרדה מפלסית, יישור תוואי מסילת הרכבת והרחבת כביש מס' 3 (אשקלון-לטרון), בהשקעה כוללת של 66 מיליון שקל. העבודות צפויות להימשך 22 חודשים, ומועד סיומן נקבע לתחילת שנת 2009.

ההפרדה המפלסית בין הכביש ומסילת הרכבת תבוצע באמצעות הקמת גשר רכבת שיעבור מעל הכביש, באורך של 420 מטרים, בסמוך למחנה נחל שורק שבסמוך למושב יסודות (ק"מ 259 של כביש 3). העבודות בפרויקט כוללות גם את יישור תוואי המסילה (מסילה חדשה) לאורך כולל של 2.5 ק"מ, והרחבת כביש מס' 3 בקטע ההפרדה לכביש דו מסלולי דו נתיבי מואר.

בחברה הלאומית לדרכים הוסיפו, כי הגשר תוכנן על מנת לשמר את הנוף הפתוח של האזור ולאפשר מעבר וגישה לשטחים חקלאיים סמוכים. בנוסף, תוכננו לאורך המסילה (500 מ') קירות אקוסטיים בגובה של 3 מ', שיפחיתו במידה ניכרת את הרעש הקיים מהרכבת לכיוון בתי מושב יסודות הסמוך.

במהלך העבודות לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה, מלבד צמצום רוחב שולי הדרך, שכן הנתיבים הקיימים ישמרו.

אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: "ביצוע הפרדה מפלסית באמצעות גשר רכבת ויישור תוואי המסילה יאפשרו את הגדלת מהירות נסיעת הרכבת לבאר-שבע". לדבריו, תוואי המסילה הקיים כיום מפותל ביותר ומשפיע באופן ישיר על מהירות הנסיעה ובטיחותה.