מגעים למכירת מייסיס - הכלבו הגדול ביותר בעולם, תמורת 23.9 מיליארד ד'

חברת ההשקעות KKR וגולדמן זאקס הגישו יחד את הצעת הרכש " מניית החברה עלתה ב-6.5%

חברת ההשקעות KKR וגולדמן זאקס חוברות לצורך רכישת רשת בתי הכלבו מייסיס תמורת 23.9 מיליארד דולר (52 דולר למניה). לדברי מרק ווינברגר מחברת האנליסטים W. Quillen Securities, "שיחות רציניות לרכישה נעשו במשך סוף השבוע".

"השמועות על אפשרות המכירה הסתובבו בחדרי צ'אט באינטרנט והקפיצו את המניה בכ-10%", ציין אנדרו ווילקינסון, אנליסט בכיר בחברת הברוקרים אינטראקטיב ברוקרס גרופ. מניות מייסיס עלו ב-2.56 דולר, עלייה של 6.5%, ל-41.43 דולר ביום שישי האחרון, ועלו בעוד 1.15 דולר במסחר שאחרי הנעילה.

בבעלות מייסיס 900 בתי כלבו בארה"ב ובהם 112 אלף עובדים, שנשאו רווחים של 22.9 מיליארד דולר ב-2005.

מייסיס נמצאת בבעלותה של רשת federated department stores, אשר בבעלותה גם רשת בתי הכלבו בלומיגנדיילס.

בחודשים האחרונים הבעלים של מייסיס היו נתונים תחת לחץ כבד לאור העובדה שהמכירות של בתי הכלבו שנפתחו בשנה האחרונה לא הניבו את התוצאות המקוות. בקרוב צפויות גם לפחות שלוש תביעות נגד הנהלת מייסיס, על כך שהסתירה מידע על מכירות כושלות ו"ניפחה" את צפי המכירות.

חברת KKR היא אחת מחברות ההשקעה הגדולות בעולם. מאז הקמתה בשנת 1976 החברה היתה מעורבת ביותר מ-150 עסקאות, בסכום העולה על 279 מיליארד דולר.

שני הצדדים סירבו עד כה להגיב על הידיעה. דוברת מייסיס, שרון בטמן, לא נידבה אינפורמציה לגבי השמועות על המכירה. "זו מדיניות שלנו. אנחנו לא מגיבים לספקולציה".