איי.בי.איי הוסיפו 2 שקלים למחיר היעד למכתשים אגן בשל התוצאות הכספיות של מונסנטו

[לאתר המעו"ף] במקביל שומרים בבית ההשקעות על דירוג המניה ב"ניטראלי": "צפוי שיפור בתוצאות מכתשים ברבעון השני בהתאם למגמה שנראתה ברבעון ראשון"

בית ההשקעות אי.בי.אי העלה את מחיר היעד למניית מכתשים אגן ל-26 שקלים מ-24 שקלים בהמלצה הקודמת. דירוג המניה נותר עדיין על "נייטראלי" כאשר מחיר לפי מחיר הנעילה של המניה ביום חמישי האחרון, היא כבר סגרה את הפער למחיר היעד הקודם.

הסיבה אותה מציינים באי.בי.איי. כהסבר לעלייה האחרונה הוא הדו"ח הכספי הטוב של חברת מונסנטו המתחרה במכתשים. בתוצאותיה הציגה מונסנטו צמיחה של 23% בהכנסות ותוספתץ של 71.6% ברווח למניה. "מרבית הצמיחה מגיעה מתחום הזרעים ובעיקר בעיקר ממכירות זרעי תירס שכידוע קפצו פלאים לעומת תקופה מקבילה שנמצא בטרנד מצוין", מציינים בבית ההשקעות לאחר שסקרו את הדו"ח הכספי.

עוד עולה מדוחות מונסנטו, בהסתכלות על התחומים החופפים לפעילות מכתשים, פעילות ההדברה הסלקטיבית (המהווה את מרבית המכירות של מכתשים) נרשמה עלייה של 3.8% בהכנסות ותוספת של 7.5% ברווח הגולמי.

במוצר נוסף, הגלייפוסייט, מציגה מונסנטו צמיחה במכירות של 15.7% ועליה חדה ברווח הגולמית של 32.4% שהניב לה שיפור של 4.7% במרווח הגולמי. עלייה זוף מציינים באיי.בי.איי הושגה הודות למכירות בארה"ב, אזור בו לא מוכרת מכתשים את המוצר. מכתשים אגן מוכרת הגלייפוסייט בעיקר בברזיל כאשר מכירות התחום מהוות 6-9% ממכירותיה. באי.בי.איי, מצפים כי השיפור בתחום יורגש בעיקר בחצי השני של השנה ולא ברבעון זה.

לסיכום, מציינים באי.בי.איי כי "צפוי שיפור בתוצאות מכתשים ברבעון השני בהתאם למגמה שנראתה ברבעון ראשון". מצד שני מסייגים בבית ההשקעות ואומרים כי: "בעסקי הליבה של מכתשים, הדברה סלקטיבית, השיפור פחות חד כמו מונסנטו"