קצת יותר משוקו ולחמנייה: הוצאת משק בית חודשית על קייטנות - 7,866 שקל

על-פי נתוני דן אנד ברדסטריט, סך היקף ההוצאות של כלל משקי הבית על קייטנות - 550 מיליון שקל

החיים הם לא קייטנה, במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים שיצאו בסוף השבוע האחרון לחופשת הקיץ. זה המסר המרכזי שמפרסמים היום (א') כלכלני דן אנד ברדסטריט, שחישבו את היקף ההוצאות של משקי בית בישראל על הקייטנות השונות.

על פי הנתונים, מחיר ממוצע של 15 ימים בקייטנה, עומד השנה על 1,710 שקל, כך שחודש מלא מגיע ל-3,420 שקל. על סמך העובדה שמספר הילדים הממוצע למשק בית בישראל עומד על 2.3 ילדים, העלות החודשית למשק בית מגיעה ל-7,866 שקל. סך היקף ההוצאות של כלל משקי הבית בישראל יגיע על פי ההערכות ל-550 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 2.5% לעומת השנה שעברה.

בדן אנד ברדסטריט ניסו להמחיש עד כמה מדובר בהוצאה גדולה, ומצאו כי העלות החודשית למשק בית עבור קייטנה שווה למשכורת ושליש של אישה עובדת ממוצעת המגיעה ל-5,500 שקל. בהשוואה לשכר הממוצע של גברים, העומד על 8,500 שקל בחודש, מדובר בהוצאה המגיעה ל-92% ממשכורת חודשית.

מנכ"ל חברת דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, טוען כי גם במקרה של הקייטנות, בדומה למערכת החינוך, אין התאמה בין שעות הפעילות לשעות העבודה הנהוגות במגזר הפרטי. לכן, מעבר לעלויות הקייטנה, ההורים נאלצים לשלם בנוסף גם על סידורים שונים לשמירה על הילדים.

קובנט טוען כי במדינות המערב ניתן לראות חפיפה מלאה של שעות הפעילות במערכת החינוך לשעות העבודה המקובלות במשק, ובנוסף, קיימים פתרונות מסובסדים לתקופת החופשות.

כמו בשנים קודמות, גם השנה עולה נתחן של "הקייטנות המיוחדות", הכוללות מגוון אטרקציות בתחומים שונים, מטבע ועד מחשבים. בין היתר, מוצעות הקיץ קייטנות ללימוד סינית או קייטנות אמנות בעלות של 1,800 שקל לעשרה ימים, סאמר סקול בארה"ב בעלות של כ-3,500 דולר. מי שמעדיף קייטנה רגילה אבל ברמה, מוזמן לרמת אביב, שם עולה קייטנה של 6.5 שבועות כ-3,700 שקל לילד.