עו"ד פלדמן מתפייט לבג"ץ: "דמו של משה קצב הותר בסצנות המזכירות העלאה למוקד בימי הביניים של מכשפות... כאנשי סדום מקיפים את ביתו של לוט"

(עדכון) - פרקליטי קצב מתעלמים מאזהרות מזוז ושנדר: "הסכמנו לעסקת טיעון אף כי סברנו שנשיג זיכוי מלא; רצינו להימנע ממשפט שדה ומהוקעה בכיכר השוק" * בג"ץ נענה לבקשת המדינה: מזוז יגיש את תגובתו לעתירות נגד הסדר הטיעון ביום חמישי

"דמו של משה קצב הותר בסצנות רחוב, המזכירות העלאה למוקד בימי הביניים של מכשפות שדינן נגזר ע"י ההמון". כך טוענים פרקליטי הנשיא לשעבר, משה קצב, בתגובה ראשונית שהגישו היום (ב') לבג"ץ ביחס לחמש העתירות שהוגשו נגד הסדר הטיעון בעניינו.

על התגובה חתומים עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, אך ניכר שנוסחה ע"י פלדמן, הידוע בלשונו הציורית והמושחזת. "כאילו אין דין, אין משפט ואין שופט", נאמר בה, "ובכיכר הראשית של העיר ובכיכר התקשורת מעלים היום על המוקד את קצב וסורקים את בשרו במסרקות ברזל, והאבנים נוחתות על כל פיסת גוף. הפרשנים המשפטיים, שנפשם מזדעזעת לכל עיוות דין, במקרה הזה מלקקים בשפתיהם בהנאה ומצקצקים בלשונם 'כך יאה וכך נאה'".

לדברי הסניגורים, "המילים אנס, סוטה מין, עבריין מין סדרתי, מרחפות באוויר כזבובי פגרים זוהרים וכבדי כנפיים", ולטענתם גם הם עצמם זוכים להגדרות דומות, "כאילו עצם ההגנה על קצב היא חטא שלא יכופר, ומן הראוי להפקירו להמון - בבחינת אנשי סדום המקיפים את ביתו של לוט".

הם תוהים על ש"העותרים נזקקים גם לבג"ץ כעת, כשכבר יוקדת האש וממשה קצב נותרו רק שרידים מדממים, ועתה עלה על דעת העותרים 'הבה נגרור גם את בג"ץ לכיכר העיר' ונגייס גם אותו ליידות אבנים בקצב".

בעיצומו של "הקרנבל", הם מוסיפים, "האם יש סיכוי כלשהו למשפט הוגן לקצב, ואפילו יוחלט לנהל כל אישום ואישום כנגדו, וזאת לאחר שבחרו המתלוננות לעלות על במת העיר ולרטש במו ידיהן את כבודו וזהותו, לקול צהלת ההמונים והדהוד תופי התקשורת?".

לטענתם, "אחרון הנבלים, רוצחי המונים, פושעים נגד האנושות, רוצחים שפלים של ילדים, אנסים סדרתיים, סוחרי סמים המרעילים נפשותיהם של אוכלוסיות שלמות, ראויים וקיבלו משפט הוגן, ואילו משה קצב נזרק אל הכלבים שילקקו את דמו, כפי שעשו לאחאב המלך".

לגוף העניין הם טוענים, שהעתירות מכילות בעיקר "טענות עובדתיות מופרכות" שאינן מבוססות על חומר הראיות אלא על "משפט השדה שנערך בשנה האחרונה לקצב".

במענה לטענה שקצב הפר את הסדר הטיעון, כשטען שהוא חף מפשע, מדגישים פרקליטיו שהוא יודה בעבירות בבית המשפט, וש"בהודאה זו נוטל קצב אחריות מלאה על הודאתו בעבירות, כמו גם על המיוחס לו בחלק העובדתי. אין בציון הסבל שעברו קצב ומשפחתו כאחד השיקולים להגיע להסדר טיעון משום התנערות מפרטי ההסדר".

את 5 העתירות הגישו המתלוננת א' מבית הנשיא (שאינה נכללת בכתב האישום), המתלוננת כ' שתלונתה התיישנה, התנועה לאיכות השלטון וארגוני נשים וכן יוצא השב"כ, עו"ד איתן פלג.

במקביל, בג"ץ נענה לבקשת פרקליטות המדינה להאריך ביומיים את המועד להגשת תגובתו המקדמית של היועמ"ש מזוז לעתירות נגד בסדר הטיעון. התגובה תוגש עד לשעה 13:00 ביום חמישי, כאשר העותרים יוכלו להגיב לה עד יום ראשון בבוקר.