UBS מעלים ההמלצה לאפריקה ל"קנייה"; הירידה במניה מאז הנפקת אפי פיתוח מוגזמת

בטווח הזמן הקרוב ניתן יהיה להתבונן על ביצועי אפי פיתוח מעל מסכי בורסת לונדון כדי להבין את ביצועי אפריקה האם

הביצועים המאכזבים של מניית אפריקה ישראל מאז הנפקת הנכסים בפדרציה הרוסית בהצלחה מסחררת, מספקת "הזדמנות קנייה" כותבים היום (ב') בבנק ההשקעות UBS. כפועל יוצא מהערכתם זו הם מעלים ההמלצה למנייה ל"קנייה" (2) מ"ניטרלי" (2).

מחיר היעד המעודכן הוא 553 שקל, נמוך ב-47 שקל ממחיר היעד הקודם שפורסם ב-2 במאי, ערב הנפקת אפי פיתוח (סימול: AFID LN), ומשקף פרמיה של כ-28% על השוק.

ב-UBS, כמו בגופי השקעות אחרים, מצאו ששווי אפי פיתוח מהווה 61% מהשווי הנכסי נטו (NAV) של קבוצת אפריקה כולה, וסבורים כי בטווח הזמן הקרוב ניתן יהיה להתבונן על ביצועי אפי פיתוח מעל מסכי בורסת לונדון כדי להבין את ביצועי אפריקה האם

עם זאת ב-UBS מדברים על שווי חבוי בשאר חברות הקבוצה, אם יוצף יגדיל את שווי הקבוצה, תוך הקטנת השפעת אפי. בראש הם מונים את שווי הנכסים בארה"ב, כ-4.1 מיליארד שקל ושווי הנכסים בישראל, כ-2.6 מיליארד שקל.

תחילת סיקור לאפי פיתוח

ב-UBS מתחילים גם בסיקור מניית אפי פיתוח בהמלצת "ניטרלי" (1) במחיר יעד של 12.3 דולר, הנמוך בכ-12% ממחירה ערב ההנפקה הראשונה לציבור, וגבוה בכ-8% ממחירה הנוכחי בלונדון.

פורטפוליו הנכסים (כולל בצנרת) של אפי פיתוח "באמת מרשים", כותבים ב-UBS, אבל מסייגים דבריהם בשלב המוקדם בהם נמצאים הפרוייקטים. כך למשל כשיזכה "פרוייקט הדגל" בלב הבירה הרוסית מוסקווה, הנקרא קונצבו, באישורים הנדשים יקפוץ השווי הנכסי נטו ל-12 חודשים קדימה ב-25%.

מוטב להעלות את תשומת לב לביצועי המניה לקראת סוף 2007, אז יסתיים שלב הנעילה (Lock-up period) על מניות בעלי המניות המרכזיים, וסחורה נוספת עשויה לצאת אל השוק.

בקבוצת הייחוס שמציגים ב-UBS לאפי פיתוח נמצאת מנייה נוספת בעלת שורשים ישראליים, מירלנד פיתוח (MLD LN) של אליעזר פישמן. לשתי החברות מכפיל רווח לשווי הנכסי נטו של 1.3, מכפיל ממוצע בקבוצת הייחוס כולה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

אפריקה