קניון חיפה משנה את התמהיל: מפנה את החנויות הפרטיות לטובת הרשתות

60 מתוך 170 החנויות הפרטיות כבר פינו את מקומן, ו-10 נוספות מתפנות בימים אלה * הקניון השקיע 10 מיליון שקל במהלך

אחרי כמה שנים של דריכה במקום ופדיונות נמוכים, מבקשת הנהלת קניון חיפה למתגו מחדש כקניון אופנה ולפנות את החנויות הפרטיות לטובת רשתות אופנה מובילות והקמת חנויות קונספט.

במסגרת המהלך, פינתה הנהלת הקניון בשנה וחצי האחרונות 60 מתוך 170 החנויות בקניון ובימים אלה היא מפנה עשר חנויות נוספות. בנוסף, הגיעה הנהלה הקניון להסכמה עם 30 חנויות לפיה הן ישדרגו ויעצבו מחדש את החנויות שבבעלותן. היקף ההשקעה הכולל במהלך עומד על 10 מיליון שקל, כאשר עיקר הסכום הופנה לשיפור חזות הקניון.

"כשקיבלנו לידינו את ניהול הקניון לפני שנה וחצי ולמדנו אותו, הבנו שיש לו פוטנציאל ענק ועם זאת, שהוא אינו מנוהל נכון ובעל תמהיל חנויות בעייתי. היו המון חנויות פרטיות ומעט רשתות. המקום נראה בשעתו כמו שוק: בעלי חנויות הוציאו סחורות החוצה וחלק מהחנויות היו מוזנחות ולא מטופלות. כמובן שגם תנועת הלקוחות הייתה נמוכה ומכאן גם הפדיונות היו נמוכים", מסביר נציג חברת הניהול יובלים ומנכ"ל הקניון, ישראל ויזל.

בין החנויות הפרטיות שפינו את מקומן ניתן למנות את חנויות האופנה דאקו, פיקאסו, אפטרשוק וכן את החנויות פסיפיק פוט וור, לונה, מיכאלאנג'לו (תמונות ומסגרות) ועוד. "כמעט כל החנויות פונו בהסדרים. יש לנו רק מקרה אחד שלגביו מתנהל הליך משפטי", אומר ויזל.

בימים אלה נכנסות לקניון הרשתות ותתי הרשתות TNT, קרייזי ליין, גלי, לו'צי, TWENTYFORSEVEN (רשת הצעירות החדשה של רנואר), שתי חנויות היינס (אחת לילדים), פיור בג (תיקים ואססוריג של שנטל) ועוד.

בחודשים האחרונים נפתח בקניון גם מתחם ספרייה המשותף לצומת ספרים וקפה גרג, בהשקעה של 4.5 מיליון שקל.

לדברי ויזל, הנהלת הקניון משדרגת בימים אלה את מתחם המזון כדי להפכו למתחם מזון, בילוי פנאי. במסגרת זו הועבר מתחם משחקי המחשב ("ג'ויסטיק") למתחם המזון ובנוסף מוקמים בו אגם סירות מנוע לילדים, מיני גולף וגן שעשועים.

בהתייחס לבידול והאסטרטגיה השיווקית של הקניון, אומר ויזל: "לא הסתפקנו סתם בהחלפת חנויות, אלא התמקדנו ביצירת אפיונים שיעניקו סיבה מיוחדת והעדפה לקניון חיפה מול הקניונים האחרים בסביבה. חנויות הרשתות נכנסות בקונספט קצת שונה ממה שרגילים לראות בארץ. מעבר לכך, במסגרת השיווק אנחנו נארח מופעים גדולים כמו למשל קרקס. בימים אלה אנחנו פותחים מתחם אטרקציות ענק לילדים מתחת לקניון שהופך להיות ממש עוגן לכל תקופת הקיץ". לדברי ויזל, תוצאות המהלך כבר ניכרות בשטח כאשר הפדיון הממוצע למ"ר עלה מ- 250-300 דולר ל-500 דולר.

קניון חיפה נמצא בבעלות דלק נדל"ן (51%), מוסט נכסים (28%) וסאמט (21%).