שופרסל מאשימה: קרוקס מנסה להשיג מונופול בשוק כפכפי הנוחות באמצעות בית המשפט

שופרסל הגיבה לבקשת קרוקס למנוע ממנה למכור נעליים הדומות, לטענתה, לנעלי קרוקס

שופרסל מאשימה את חברת CROCS מארה"ב, יצרנית נעלי קרוקס, בניסיון לחתור באמצעות בית המשפט להשיג מונופול בשוק כפכפי הנוחות מבלי שיש לכך יסוד בדין. שופרסל הגישה את תגובתה לתביעה בסך מיליון שקל שהגישה נגדה קרוקס ולבקשתה לצו מניעה זמני שיאסור על שופרסל לשווק נעליים, המהוות לטענתה, חיקוי של נעלי קרוקס מדגם BEACH.

שופרסל מבקשת לדחות את הבקשה או לחילופין לקבוע כי מותר לה למכור את נעליה, אם תבהיר ללקוחותיה כי אין מדובר בנעלי קרוקס. הדיון בבקשה נקבע למחר (ד') בפני השופט יהודה זפט.

שופרסל טוענת כי מטרת הבקשה לצו מניעה היא לכפות בדין על הצרכנים בישראל שאינם מבוססים וללא כל הצדקה להמשיך לרכוש את נעלי קרוקס בסכום עצום שאינו נמוך מ-199 שקל. זאת, במקום לרכוש את נעלי שופרסל, "כפכפי נוחות", ב-19.9 שקל בלבד.

שופרסל מאשימה את קרוקס באחריותה לכך שמחיר כל כפכפי הנוחות שהיא מוכרת עלה מדולרים ספורים לכדי עשרות דולרים באופן שהציבור נפגע ממנו. לדבריה, על מנת להשיג מונופול ביחס לכפכפי הנוחות באמצעות בית המשפט, קרוקס אינה בוחלת בכל אמצעי, כולל העלמת עובדות.

שופרסל מבהירה בתגובה כי אין כל דמיון מהותי בין נעלי קרוקס לבין הנעל המשווקת בשופרסל. היא גם מציינת כי קרוקס אינה בעלת הזכויות האמיתיות בנעליים המדוברות, כיוון שהן פרי פיתוחה וייצורה של חברה בשם FOAM CREATIONS. לכן, נטען, אין לקרוקס כל יריבות עם שופרסל והצו - אם יוצא - יוצא בחוסר סמכות.

שופרסל מציינת עוד כי נעליים זהות לנעליה נמכרות כשנתיים ברשת גלי. לדבריה, קרוקס נקטה בהליכים טרום משפטיים נגד גלי בעניין, וכנראה לאחר ששוכנעה שטענותיה מופרכות, היא מאפשרת את מכירת הנעליים ברשת גלי.

לדברי שופרסל, באמצעות משרד עוה"ד רון גזית, רוטנברג ושות', אם יוצא צו המניעה, ייגרם לשופרסל נזק העולה על הפסד ההכנסות ממכירת הנעליים. לטענתה, הוצאת הצו תגרום פגיעה קשה בהיקף המכירות הכולל של שופרסל, כיוון שהנעליים מהוות עוגן ומוקד משיכה של לקוחות. בנוסף, לטענתה, עצם צו המניעה יפגע אנושות במוניטין שלה ובשמה הטוב. (ת.א. 1956/07).