ניופאן נכנסת לשותפות בדיוטי פרי עם סקאל: תקבל 25% מחנות האלקטרוניקה עם אופציה ל-50%

ניופאן תקבל אופציה ל-50% בתוך שנה וחצי בתמורה להתחייבויות כספיות כלפיה * סקאל תמשיך לנהל את החנות * סולי סקאל, מנכ"ל קבוצת סקאל: "לאור השיפור הניכר בביצועי החנות, החליטו שתי החברות לחתום על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי"

קבוצת סקאל מכניסה את ניופאן כשותפה בחנות האלקטרוניקה בדיוטי פרי. כך נודע ל"גלובס". בשלב ראשון תהיה ניופאן, שבבעלותו ובניהולו של צביקה גיור, שותפה ל-25% מהרווחים או ההפסדים. בנוסף, לניופאן ניתנה אופציה להגדיל את השותפות ל-50% בעוד שנה וחצי. ל"גלובס" נודע כי ניופאן תקבל אחזקות בחנות הדיוטי פרי בתמורה להתחייבויות כספיות של סקאל כלפיה.

סולי סקאל, מנכ"ל קבוצת סקאל, אישר את הדברים ואמר כי סקאל דיוטי פרי וניופאן בחנו את נושא שיתוף הפעולה ביניהן מזה זמן רב. לדבריו, "בתום שנה שבה בחנה ניופאן את ביצועי חנות האלקטרוניקה של סקאל בדיוטי פרי בנתב"ג, ולאור השיפור הניכר בביצועי החנות, החליטו שתי החברות לחתום על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי".

עוד מסר סקאל כי פעילות חנות האלקטרוניקה תמשיך להיות מנוהלת על ידי סקאל דיוטי פרי, וכך גם חוזה ההרשאה עם רשות שדות התעופה. "אנו צופים ששיתוף פעולה זה יאפשר להגדיל את מגוון המוצרים ואת האטרקטיביות בחנות", אמר.

ברשות שדות התעופה אמרו היום (ג') ל"גלובס" כי הנושא הועלה בפניהם וכי כאשר תוגש בקשה רשמית, אין הם רואים מניעה לאישור העסקה.

מקורות מקרב זכייני רשות שדות התעופה מדווחים על מכירות לא מספקות בחנות האלקטרוניקה בדיוטי פרי. יצוין כי היקף הפעילות בחנות נאמד ב-250 מיליון שקל בשנה.

לפני כשנתיים, בעיצומם של קשיים אליהם נקלע סקאל, הוא חתם על חוזה למכירת 50% מהבעלות על פעילות מותגי האלקטרוניקה ג'יי וי סי ו-LG לניופאן לפי שווי של 20 מיליון שקל. בסופו של דבר התפוצצה העסקה, לאחר שלא התקבלו האישורים המתאימים מצד בעלות המותג בחו"ל.

בשנה החולפת נסוג סקאל מתוכניותיו להכניס שותפים לכל הפעילויות בקבוצה, נוכח ההתפתחויות ברשת. לפני כן הוא פעל בקדחתנות להכנסת שותפים על מנת להזרים הון לפעילויות, אולם בעקבות שורה של מהלכים שעשה לעצירת הדימום ברשת, החליט להמשיך להפעיל לבדו את רשת חנויות סקאל ספורט.

העסקאות אותן ניהל סקאל, במסגרתן ביקש למכור חלקים לשותפים אסטרטגיים, היו אמורות להזרים לחברה סכום כולל של כ-100 מיליון שקל בשלב ראשון, ובכך לענות על חלק מהלחצים המופעלים מצד הבנקים. במסגרת מהלך ההתייעלות והארגון מחדש שערך בחנויות סקאל ספורט נחסך סכום של כ-50 מיליון שקל, והדבר איפשר לרשת לעבור לרווח.

סקאל סגר בשנתיים האחרונות עשרים חנויות מפסידות של סקאל ספורט, בעיקר בפריפריה. כעת נותרו 56 חנויות של סקאל ספורט, לרבות המותגים פולו ראלף לורן, טימברלנד, ניין ווסט, קנת קול, דונה קארן ואחרים.

בהמשך למהלכי ההתייעלות דיווח סקאל כי החברה הפכה לרווחית, וכי עיקר ההתמקדות הוא בחיזוק הפעילויות הרווחיות. סגירת הנקודות המפסידות חסכה הוצאות רבות ואיפשרה להעביר את המיקוד לחנויות שנותרו. נוכח התוצאות העסקיות הצהיר סקאל שהוא פטור מהצורך להכניס בשלב זה שותפים. למרות זאת, הכניס ביוני 2006 את נעלי בריל כשותף בעסקי האופנה.

ניופאן, אחת החברות הגדולות בארץ בתחום החשמל והאלקטרוניקה, מכרה לפני כשלוש שנים 30% מהחברה לאלייד אחזקות. שווי ניופאן לצורך העסקה הוערך בכ-100 מיליון שקל, והיקף המכירות השנתי שלה מוערך ב-100 מיליון דולר בשנה. היקף פעילותה של ניופאן מוערך כיום ב-600 מיליון שקל.

קבוצת ניופאן, הפועלת זה 18 שנה, מתמחה בקולנוע ביתי ובמכשירי חשמל.

ניופאן מייצגת בישראל באופן בלעדי את טושיבה, גרונדינג, דה לונגי, מג'ימיקס, קיצ'ינייד, פיילוט, קנווד, דנון, JBL, KEF ועוד.

חברת אלייד, הפועלת בארץ מאז 1965, היא חברת אחזקות שכוללת את החברות צ'מפיון מוטורס (100%), אשטרום (40%), אמקול יורופקאר (33%) ופעילות נדל"נית ענפה.