עתירה: פואד, ישי ואורלב חתמו על הסכם שוחד בחירות במועצת קריית עקרון

יחזקאל דנין, שהתמודד על ראשות המועצה, דורש לבטל את תוצאות הבחירות: השרים היו צד להסכם "שכולו מעשה שוחד להבטחת בחירתו של אריק חדד"

יחזקאל (חזי) דנין, שהתמודד על ראשות מועצת קריית עקרון, עתר לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א, בדרישה לבטל את תוצאות הבחירות, משום שהשרים בנימין בן-אליעזר ואלי ישי וח"כ זבולון אורלב היו צד להסכם בחירות "שכולו מעשה שוחד להבטחת בחירתו של אריק חדד".

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד חנוך ארליך, טוען דנין, כי חדד כיהן שלוש קדנציות כראש המועצה עד שהפסיד בבחירות. לאחר שראש המועצה שזכה התפטר, נערכו באפריל האחרון בחירות מיוחדות, שבהן "צמרת השלטון בישראל החליטה 'לעזור' לחדד ולהחזירו, ולא משנה באיזה מחיר, לראשות המועצה".

לשם כך, הוא טוען, "חתמו המשיבים (שבהם בן-אליעזר, ישי, אורלב ונציגיהם במועצה) על הסכם מושחת, נגוע בפלילים, שבו נציגים בכירים ביותר ממפלגת העבודה, ש"ס והמפד"ל, נתנו את חתימת ידם למעשה שוחד בחירות מובהק, אשר 'בזכותו' הצליח חדד לחזור ולאחוז בתפקיד ראש המועצה".

בהסכם, לטענתו, מתחייב חדד בתמורה, למנות את נציגי המפלגות האחרות לתפקידים שונים במועצה, ומשכך מדובר בטובות הנאה.

לטענתו, למרות החובה לפרסם הסכמים קואליציוניים, הוא קיבל את ההסכם האמור רק חודשיים אחרי הבחירות, במהלך ישיבת מועצה. "משקיבל את ההסכם לידיו חשכו עיניו, משהתברר לו כי ההסכם כולל סדרה של התחייבויות פסולות, המהוות שוחד בחירות חמוד ופסול".

דנין מסתמך על פסיקת העליון בנוגע לבחירות בנהריה שנפסלו, שם נקבע כי "הבטחת משרות בשירות הציבורי תמורת תמיכה פוליטית פוגעת באמון הציבור, הן במערכת הפוליטית והן בשירות הציבורי, ומשחיתה את המוסר הציבורי". טרם הוגשה תשובה לעתירה. (עת"מ 1768/07).