הבורסה בת"א לא לבד: עליות שערים בשוקי ההון ברחבי העולם לאור רכישות ומיזוגים

אנליסטים: "גל הרכישות והמיזוגים הוא כמו דלק לשווקים" * מתחילת השנה בוצעו רכישות בהיקף 2.7 טריליון דולר * קרדיט סוויס למשקיעים: החזיקו במניות הטורקיות

האווירה החיובית בשוק ההון הישראלי איננה נקודתית, ביום בו שוקי ההון העולמיים מגיבים בעליות שערים לשורה של חדשות חיוביות, וביניהן רכישת רשת מלונות הילטון ורגיעה במתיחות מכיוון צפון קוריאה.

ההודעה בדבר רכישת רשת מלונות הילטון על ידי קרן הפרייווט אקוויטי בלקסטון (סימול: BX) תמורמת 26 מיליארד דולר שלחה את מניות ענף המלונאות באירופה לעליות שערים, וביניהן Accor (רשת בתי המלון הגדולה באירופה) ורשמת אינטר-קונטיננטל.

מניות היצואניות היפניות הובילו את הבורסה בטוקיו לעליות שערים לאחר שמנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג איל, אותת כי הוא מוכן להתחיל בתהליך פירוק המדינה הקומוניסטית מנשק גרעיני.

מדד ה-MSCI של מורגן סטנלי, העוקב אחר ביצועי שוקי העולם, המשיך היום את העליות זה היום השישי ברציפות על רקע התפוגגות החששות שמא העלאת הריביות בכלכלות העולם תפגע ברווחי החברות ובגל הרכישות ותמזער את שיעורי הצמיחה. גל הרכישות והמיזוגים מסתכם עד כה ב-2.7 טריליון דולר מתחילת השנה.

"כל עוד ישנם מיזוגים ורכישות, ההערכות בדבר רכישות נוספות יתרוצצו בשוק והדבר תומך במניות", אומר מתיו ג'וליאני, מנהל השקעות ב-Palatine. "גל הרכישות והמיזוגים הוא כמו דלק לשווקים".

הבורסה הטורקית טיפסה היום לשיא לאחר שנתוני קריאת האינפלציה העידו על האטה בקצב האינפלציה, ואף מעבר לתחזיות האנליסטים. בית ההשקעות קרדיט סוויס המליץ למשקיעים להמשיך להחזיק במניות הטורקיות, בייחוד במניות הבנקים, וזאת לאור התחזיות החיוביות על המשק הטורקי.

השוק האמריקני אמנם סגור היום לרגל חג העצמאות והבורסות בארה"ב לא משתתפות בחגיגה, אך מניית אפל עלתה בגרמניה לאחר שהחברה הודיעה כי מכירת מכשירי ה-iPhone הניבה עד כה סכום העולה פי 2 מעלות הייצור.