חרף נפילה של 5.3% בבורסת שנחאי הבורסות באסיה נסגרו בעליות שערים

הבורסה בשנזן נפלה 5.8% * מנהל השקעות: "בזמן האחרון אנו עדים לפעילות ערה יותר של מכירת מניות בשוק, מה שמגדיל את היצע המניות ומוריד את המחירים"

הבורסות בסין נסגרו היום בירידות חדות בצל יציאת הון מהבורסה בשנחאי, לדברי סוחרים. בורסת שנחאי ירדה ב-5.25% ובורסת שנזן ירדה ב-5.8%.

יתר הבורסות באסיה נסגרו היום בעליות שערים קלות. הניקיי היפני עלה 0.3% שהובלה על ידי העלייה במניות היצואניות כדוגמת סוני. הונג קונג נסחרה ביציבות. הבורסה באוסטרליה עלתה ב-1%, הבורסה בטיוואן עלתה ב-0.9% והבורסה בדרום קוריאה עלתה ב-0.5%.

"השוק מצפה שההשקעות בסין ממשקיעים סינים יצמצמו את הפער בין המניות הסיניות הנסחרות בסין ובין המניות הסיניות הנסחרות בהונג קונג", אומר י.ק. צ'אן, אסטרטג השקעות ב-Philip Capital. "כמו כן, ישנם שמועות המתרוצצות בשוק לפיהן חלק מהקרנות מצמצמות את גודל תיקי ההשקעות שלהן".

בחודשים האחרונים עלו קריאות רבות מצד האנליסטים בדבר בועה בשוק הסיני, וזאת על רקע מכפילי הרווח הגדולים בהם נסחרות המניות. הממשל הסיני החל לנקוט במספר צעדים על מנת לצנן את השוק, אך עד עתה ללא הצלחה משמעותית.

"בזמן האחרון אנו עדים לפעילות ערה יותר של מכירת מניות בשוק, מה שמגדיל את היצע המניות ומוריד את המחירים", אומר מא-ג'ון, מנהל השקעות ב-E Fund Management. לדבריו, המשקיעים לא שוללים כי הממשל הסיני ינקוט בצעדים נוספים שיקררו את השוק.

העליות בשווקים האסייתים, למרות הירידות החדות שמציגות הבורסות בסין מוסברות על ידי מנהל ההשקעות שון פנטון מ-Jenkins שאמר כי "הצמיחה הגלובלית ממשיכה להיות חזקה והיא דוחפת את השווקים מעלה בחודשים האחרונים. אנו צופים שהצמיחה הכלכלית תתמוך בחברות העוסקות במשאבים במהלך השנים הבאות".