בונוסים בצמרת: החברה לישראל אישרה מענק של 7.2 מיליון שקל למנכ"ל היוצא, יוסי רוזן; יצחק תשובה מעניק 1.2 מיליון שקל לגבי לסט על רווחי 2006

המנכ"ל המוערך, יוסי רוזן, שפינה את מקומו לניר גלעד, יקבל בונוס חד פעמי של 4 מיליון שקל ופידיון ימי חופשה בסך כולל של כ-3.2 מיליון שקל * לגבי לסט תוארך, בנוסף, תקופת החזר הלוואה בסך 5.1 מיליון שקל ב-3 שנים נוספות

החברה לישראל של סמי ועידן עופר הודיעה הבוקר (ה') כי דירקטוריון החברה אישר את תנאי פרישתו של המנכ"ל היוצא, יוסי רוזן, אשר כיהן בתפקיד למעלה משמונה שנים.

במסגרת התנאים, רוזן יקבל מענק פרישה חד פעמי בסך של 4 מיליון שקל. כמו כן, הכרה בזכאות לימי חופשה שנצברו ופדיונם, הכרה בזכאות לפיצוי פרישה ו-6 חודשי הודעה מוקדמת, והכל בסך כולל של כ-3.192 מיליון שקל.

הסכומים האמורים ישולמו עד סוף חודש זה, כאשר ההתקשרות עם רוזן הסתיימה בסוף יוני.

מהחברה נמסר כי בהחלטה על תנאי הפרישה של רוזן נעשתה השוואה ביחס למקובל בחברות בסדר גודל דומה, הובאה בחשבון ההערכה הרבה לתרומתו של רוזן לפעילות ולרווחיות החברה וחברות הבת שלה, וכן, הגידול בשווי השוק של החברה במשך תקופת כהונתו.

הדירקטורים של החברה נימקו את החלטתם בכך שההשוואה, שנעשתה ביחס למקובל בחברות בסדר גודל דומה בנוגע לתנאי פרישת מנכ"ל, העלתה כי התנאים של רוזן עולים בקנה אחד עם המקובל, ואף לעיתים נמוכים מהנהוג בחברות אחרות.

בנוסף, הובא בחשבון שרוזן כיהן בתפקידו עד למחצית 2007, אשר בגין תקופה זו סביר היה כי יקבל בונוס שנתי, כנהוג בחברה בשנים עברו. כמו כן הובא בחשבון כי הוא ימשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון כי"ל.

לבסוף, נלקח בחשבון כי העסקתו של רוזן, החל משנת 2003 ואילך, נעשתה באמצעות חברת ניהול בבעלותו המלאה, ונמצא המקום, בהתחשב במעמדו, להכיר בזכאות לתנאי פרישה כמקובל.

עוד נמסר כי "החברה רואה במתן תנאי פרישה הולמים לבכיריה, אשר שירתו אותה נאמנה, לרבות אופן פרישתם, חלק בלתי נפרד ממדיניות תגמול ראויה ונכונה, אשר הינה לטובת החברה".

נזכיר כי בסוף יוני הודיעה החברה לישראל על תוכנית הקצאת אופציות לבכיריה, בהטבה כוללת של 27.5 מיליון שקל.

כצפוי, הנהנה המרכזי מתוכנית זו יהיה המנכ"ל הנכנס, ניר גלעד, שהחל למלא את התפקיד בתחילת יוני. גלעד יזכה לאופציות בהטבה כלכלית של כ-14 מיליון שקל (על-פי מודל B&S), כשיקבל במסגרת ההקצאה 20 אלף אופציות, שיינתנו למימוש לפי שער של 3,031 שקל למניה - מחיר מניית החברה לישראל ביום כניסתו לתפקיד.

ללא קשר לחברה לישראל הודיעה הבוקר קבוצת דלק כי דירקטוריון החברה אישר ויעביר לפיתחה של האסיפה הכללית, מתן בונוס בסך 1.2 מיליון שקל ליו"ר החברה, גבי לסט, בגין רווחי שנת 2006.

בנוסף אישר הדירקטוריון את הארכת הלוואה שניתנה ללסט בשנת 2004, בסך 4.4 מיליון שקל (במועד הענקתה). ההלוואה העומדת כיום על סך של כ- 5.1 מיליון שקל היתה אמורה להיפרע כעת, הוארכה ב-3 שנים נוספות, וזאת על פי אותם התנאים: ריבית שנתית של 4% בתוספת הצמדה למדד המחירים.