שר השיכון והבינוי הנכנס בוים מתקשה להיפרד מארז חלפון; מבקש למנותו למנכ"ל משרדו

חלפון שימש כיועצו של רה"מ לשעבר שרון לנושא הרשויות המקומיות; עם אשפוזו של שרון נענה חלפון לבקשת בוים לשמש כמנכ"ל משרד הקליטה

לחצים על מנכ"ל משרד הקליטה, ארז חלפון, לעבור למשרד הבינוי והשיכון. ל"גלובס" נודע כי שר הקליטה היוצא, זאב בוים, ביקש מחלפון לעבור עימו למשרד הבינוי והשיכון.

חלפון זוכה להערכה על תפקודו במשרד הקליטה בעיקר לאור הרה-ארגון שעשה במשרד וכן בעקבות שורה של רפורמות שקידם באחרונה ועדיין לא הושלמו, ובהן הרפורמה במגזר האתיופי שנמצאת עדיין בשלבי עשייה; הקמת ועדת הגיור שנמצאת באמצע שלב ההמלצות וההחלטות; רפורמה באגף העסקי של המשרד המעניקה הלוואות מוגדלות לעולים ומקדמת תוכנית לחניכת עולים ותושבים חוזרים על ידי אנשי עסקים; תוכנית להחזרת תושבים חוזרים לישראל המעניקה בין היתר הקלות המיסים ועוזרת בשילובם בחרות הגדולות במשק; וכן תוכנית לביטול סעיף 58 שיעניק לתושבים חוזרים ועולים ביטוח רפואי מיומם הראשון בארץ.

גורמים בסביבתו של חלפון אומרים כי הוא שוקל את ההצעה אולם הוא נוטה להישאר במשרד הקליטה, לאור הכוונה להמשיך את הרפורמות שהתחיל בקידומן. לדברי הגורמים, למרות הפיתוי לעבור למשרד בעל תקציבים גדולים יותר, יעדיף חלפון לוותר על שדרוג אישי לטובת נושא העלייה שקרוב לליבו.

חלפון שימש כיועצו של רה"מ לשעבר אריאל שרון לנושא הרשויות המקומיות; עם אשפוזו של שרון נענה חלפון לבקשת בוים לשמש כמנכ"ל משרד הקליטה. כמו כן, נודע כי ביממה האחרונה הופעלו לחצים מצד ארגוני עלייה על חלפון שיישאר בתפקידו.