מדד אמון הצרכנים נותר ביוני ללא שינוי - כוונות הרכישה עולות

המדד נותר על רמה של 90 נקודות, הגבוהה ביותר מזה 6 שנים * בהערכות לגבי מצב המשק העתידי נרשמה ביוני עלייה גם בנתון השוטף וגם בנתון המגמה

מדד אמון הצרכנים של ישראל נשאר ללא שינוי בחודש יוני, לאחר שעלה בחמש נקודות במאי ובנקודה אחת באפריל. המדד נותר על רמה של 90 נקודות, הגבוהה ביותר מזה שש שנים.

נתוני המגמה של המדד, מבית "גלובס מחקרים", ממשיכים באפיק החיובי. מאז תחילת השנה עלה המדד ב-12 נקודות במצטבר. למרות הקיפאון ביוני, קיימים מספיק סימנים כי הציבור הישראלי מפגין אמון גובר במשק המקומי. נתון המגמה אף חזר לרמות ה"אופוריה" של שלהי הגאות של סוף שנות ה-90'.

למעשה, אפשר לשוב ולציין כי הציבור חזר לתוואי שאפיין אותו מאז 2004 ועד תחילת 2006, כשהשנה שעברה מסתמנת כשנה חריגה בכל מה שקשור לאמון הצרכנים.

על אף עצירת העלייה השוטפת במדד, ולאור המגמה הברורה של שיפור בסנטימנט הצרכני של הציבור, שנמשכה גם ביוני, נראה כי ההאצה בצריכה שנרשמה במחצית הראשונה של השנה תימשך גם אל תוך מחציתה השנייה.

ניתוח המדד, המבוצע על ידי "גלובס מחקרים" בשיתוף PwC קסלמן וקסלמן, מגלה כי נמשכת העלייה החדה בהערכת הציבור את המצב הכלכלי השוטף, אם כי ביוני נרשמה הרעה מסוימת. באופן כללי, מגמה זו היא תוצאה של הפנמת הנתונים הכלכליים החיוביים שפורסמו בחודשים האחרונים.

בהערכות לגבי מצב המשק העתידי נרשמה ביוני עלייה גם בנתון השוטף וגם בנתון המגמה. עד לפברואר 2007, נותר הציבור סקפטי ביחס לעתיד המשק, אולם מאז מארס נרשמה עלייה של יותר משמונה נקודות. עם זאת העלייה באופטימיות עדיין מהוססת, ונתון המגמה עדיין נמוך משמעותית מכפי שהיה עד לפני שנה. כלומר, ישנה הכרה בשיפור אך לא ממש שכנוע עמוק שהמשק צועד לקראת משהו טוב יותר מכפי שקיים היום.

להורדת חוברת המדד יוני 2007, הכוללת ניתוחים ופילוחים, מאתר גלובס מחקרים: globes.co.il/research/june2007