שר השיכון הנכנס, זאב בוים: "אמי סימנה אותי כבן ממשיך במשק בבנימינה"

למזלו של בוים, ההחלטות האחרונות על זכויות הבנייה של בעלי הנחלות התקבלו עוד לפני כניסתו לתפקיד: אולמרט, כשר אוצר זמני, חתם עליהן לפני שבועיים

שר השיכון והבינוי הנכנס, ח"כ זאב בוים, שהאינטגריטי שלו לא הועמד בספק אף פעם, יהיה יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, והוא זקוק לייעוץ מיידי בעניין השתתפותו בדיונים והחלטות בנושאים של קרקע חקלאית.

בוים, שהיה ראש עיריית קרית גת וגר כיום בהרצליה, הוא חבר ילדות של ראש הממשלה אהוד אולמרט ואחיו עמרם, ירמי ויוסי. הם בני הדור השני במושב נחלת ז'בוטינסקי בבנימינה. בקבוצת החברים הזו ניתן למצוא גם את מוטי קירמאייר, יו"ר הוועדה המקומית שהיה ראש מועצת בנימינה 15 שנים, את יו"ר קק"ל לשעבר שלמה גרבץ ז"ל, ואת יזם הנדל"ן דודי אפל, שגדל בבית משפחת בוים.

למשפחת בוים יש נחלה חקלאית בת 35 דונם, מתוכם כ-5 דונם סביב הבית. על יו"רים קודמים של המועצה עם זיקה לקרקע חקלאית, אריאל שרון ואולמרט, הוטלו מגבלות.

למזלו של בוים, ההחלטות האחרונות על זכויות הבנייה של בעלי הנחלות התקבלו עוד לפני כניסתו לתפקיד. אולמרט, כשר אוצר זמני, חתם לפני שבועיים את החתימה השנייה הנחוצה לקבלת ההחלטות (979 ו-1101).

בוים: "אמי חנה, שתחיה עד 120, גרה עד היום בנחלה וסימנה אותי כבן ממשיך בנחלה. חלק מהקרקע, בערך 15 דונם, הוחכרו ומעובדים על ידי משפחת פיין, שכנים שלנו".

גלובס: אתה רואה את עצמך מוגבל או מנוע מלעסוק בקרקע חקלאית?

בוים: "אני אבדוק. יש פה גם היבט משפטי וגם היבט ציבורי. זו בהחלט סוגיה שאצטרך ללמוד אותה, וראשית כל מבחינה משפטית, האם אני יכול לעסוק בקרקע חקלאית ובאגודות שיתופיות, ואיזה מגבלות יחולו עלי".

- האם ידוע לך, שעל פי חוק ההתיישבות אסור להשכיר שום דבר בקרקע חקלאית, לא לצרכי מסחר ולא לצרכי מגורים, אלא באישור לשימוש חורג של שר החקלאות?

"לא ידעתי את זה, ולדעתי אין בזה הרבה היגיון. יהיה לי הרבה מה ללמוד".