NSC נכנסת לשוק הביטחוני: חתמה על חוזה ראשון ב-5 מ' ד'

החוזה יתפרס על 3 שנים * המנכ"ל: "זה שוק קשה אבל עם החזרים גבוהים"

"היקפי העסקאות בשוק הזה שונים מהותית ממה שאנחנו רגילים בשווקים אחרים", כך אומר ד"ר עמי מויאל, מנכ"ל NSC (Natural Speech Communication) לרגל כניסתה הרשמית של החברה לשוק הביטחוני. יותר מ-10 שנים לאחר שהתחילה לפעול, הצליחה NSC, שמפתחת מנועים לזיהוי דיבור, לספק פתרון ללקוח ביטחוני גדול באירופה. כפי שאומר מויאל, היקף העסקה שונה מהותית ממה שהחברה הכירה לפני כן והוא מסתכם בכ-5 מיליון דולר על פני 3 שנים.

פתרונות של זיהוי דיבור קיימים כבר תקופה ארוכה, למרות שהם כמעט לא מורגשים אצל אזרח מהשורה. רוב הפתרונות מיועדים לשוק האזרחי ומשמשים כמנגנונים מבוססי תוכנה לזיהוי קול במסגרת התקשורת של אדם-מכונה, למשל במרכז שירות או בחיוג מספר בטלפון הסלולרי באמצעות דיבור בלבד. ב-NSC, שהוקמה ב-1994 ע"י ד"ר אילן שלום וזאב רנון, בחרו בפתרון מבוסס חומרה שכולל עשרות מעבדי DSP, שממוקמים ככרטיסי Blade המתחברים לשרת ארגוני.

"יש לנו כוח סוס למנועי זיהוי דיבור", אומר מויאל, שהתחיל לכהן כמנכ"ל החברה לפני 5 שנים, "הפתרונות שסיפקנו עד כה היו לתחום של אדם-מכונה וכעת אנחנו מעוניינים להתרחב בתחום זיהוי השיחה בין אדם לאדם (KWS - Key Word Spotting)". היישום הבולט עבור פתרונות KWS הוא מסיבות ברורות השוק הביטחוני. בתחום הזה יש הרבה שמות של יחידות שאסור להגיד בקול רם (אבל כולם יודעים מיהן), שמפתחות פתרונות למעקב וזיהוי דיבור במגוון שפות (בישראל, לפחות, קיים דגש על השפה הערבית).

מויאל מאמין של-NSC יש פתרון מוצלח יותר ממה שהיחידות הללו מפתחות. "אנחנו יכולים להציע להאזין לכ-100 ערוצי שיחות בזמן אמת, ובאמצעות יכולת דחיסה וביצועים יותר טובים, לעבד ולנטר את הטקסט הרבה יותר טוב ממה שגופי המודיעין יכולים. אנחנו לא מתיימרים להתחרות ב-NSA האמריקנית, אבל יש לנו מוצר משלים". את היכולות של החברה בתחום הביטחוני משלים חיזוק בדמות שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר, שהצטרף כדירקטור לחברה לאחר שזיהה את הפתרון כאטרקטיבי עבור גופי המודיעין המערביים.

כיום מציעה NSC אפשרות לעבד באמצעות המוצרים שלה כ-60 שפות, כאשר על חלקן ביצעה החברה ניתוח מעמיק של הדיאלקטים האפשריים. ניתוח שכזה, מסביר מויאל, כולל עבודה עם כ-1000 דוברי השפה, וניתוח אלגוריתמי של הפונמות המרכזיות בכל שפה. את בסיס הנתונים שנוצר משלבת NSC בתוכנה שהיא מצרפת לפתרון שלה.

על פי הערכות החברה, השוק המיידי שלה באירופה כולל 30 מדינות, כאשר ההשקעה בטכנולוגיה שכזו יכולה להגיע לכ-5 מיליון דולר. "יש לנו פוטנציאל של 150-200 מיליון דולר באירופה, כשהמספרים בארה"ב גדולים בהרבה", טוען גיא אלון, מנהל השיווק של NSC. השוק האמריקני כולל לא רק את גופי המודיעין המרכזיים, אלא גם משרדי אבטחה ושיטור במדינות השונות, אליהם מכוונת החברה לטווח הארוך.

מויאל: "השוק הביטחוני הוא קשה לעבודה, עם מחזור מכירות מאוד ארוך, אבל יש לנו אפשרויות לקבל עליו החזרים גבוהים". לטענת החברה, ההשקעה העולמית בטכנולוגיות שקשורה לניטור קול תעמוד בחמש השנים הקרובות על כ-3 מיליארד דולר, כש-800 מיליון דולר מתוכם הם בתחום ה-KWS. לדבריו: "בתפיסה שלנו מצאנו את השוק שמתאים לנו מצוין". מצד המשקיעים גייסה החברה, לפי נתוני IVC, כ-10 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס, כאשר בין בעלי המניות נכללים אודיוקודס כמשקיעה אסטרטגית, כור, קורקס ופולאר תקשורת. "