סילבן שלום פורש מהפריימריז בליכוד - ותוקף את נתניהו: "מנהל הצגה נוסח מפלגת הבעת' בסוריה; רוצה לגרש אותי מהליכוד, ביבי? אשאר כאן אחריך!"

שלום: "במערכת בחירות אמיתית, צריך ללכת לבוחרים, להציב אג'נדה ולתת לבוחר לומר את דברו. דבר זה לא ניתן לעשות בתקופה קצרה, בטח לא בחודשי הקיץ כאשר שני מיליון ישראלים נמצאים בחופשות"

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) הודיע היום כי לא יתמודד על הנהגת הליכוד בפריימריז הקרובים.

במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר (ג') בתל אביב תקף שלום את יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו בעקבות החלטתו להקדים את הפריימריז בליכוד. שלום אמר: "המהלך שמתכנן ביבי זה לא בחירות, לא פריימריז, אלא מחטף שאליו אינני יכול להיות שותף. זהו מהלך לא-לגיטימי מבחינה ציבורית ולא לגיטימית מבחינה עניינית. מה שקורה היום בליכוד זו הצגה נוסח משטר הבעת' של סוריה".

שלום המשיך: "היום יכולה הייתה להיות שעתו הגדולה של הליכוד. יכולנו ללכת למערכת בחירות קצרה הוגנת ושוויונית. מדובר בהצגה בהליך שהוא מעין פריימריז, לכן אינני יכול להתמודד. ההתמודדות הקרובה בתוך הליכוד תהיה בין ביבי לפייגלין, ושהטוב ביניהם ינצח".

"השיקול האישי אינו מכריע", הצהיר שלום. "אם היה לי שיקול אישי, הייתי נענה לפנייתו של שרון להצטרף אליו כאשר הקים את 'קדימה' והייתי נענה גם לפניות רבות של אחרים. אבל, הליכוד הוא ביתי. הבחירות לראשות הליכוד הן גם הבחירות בראש הממשלה הבא. מערכת הבחירות חייבת להיות הוגנת, שוויונית ותקינה, שבה מקיימים דיון נוקב על אידיאולוגיה, על דרך, על רעיון ועל חזון. במערכת בחירות אמיתית, צריך ללכת לבוחרים, להציב אג'נדה ולתת לבוחר לומר את דברו. דבר זה לא ניתן לעשות בתקופה קצרה, בטח לא בחודשי הקיץ כאשר שני מיליון ישראלים נמצאים בחופשות".

עוד אמר שלום: "הכוחניות הזאת היא מכשול בדרך הליכוד, היא שהביאה אותנו לתוצאה הנמוכה ביותר פעמיים, בראשותו של נתניהו. פעם אחת 19 מנדטים ופעם שנייה - 12 בלבד. ואני שואל היום את ביבי: אתה רוצה לגרש עוד מישהו מהליכוד? האם אתה רוצה לגרש גם אותי מהליכוד? אף אחד, גם לא ביבי, לא יגרש אותי מהבית שלי. הייתי כאן לפניו ואני אשאר בליכוד גם אחריו".

שלום הזהיר מירידה בכוחו של הליכוד. "כבר בימים האחרונים אנו רואים שהליכוד יורד בסקרים. שוב הרגש גובר על ההגיון. שוב הפאניקה גוברת על שיקול הדעת. גבירותיי ורבותיי, היום שולטת הכוחניות. אותה כוחניות שגרמה לגירושם של רבים מהליכוד - בני בגין, דן מרידור, יצחק מרדכי, דוד לוי, רוני מילוא, אריאל שרון, צחי הנגבי, שאול מופז ועוד ועוד ועוד".

מחר צפוי להתכנס מרכז הליכוד ולאשר את מועד הפרימריז.