הדולר היציג התבצר מעל רמת 4.25 השקלים; האירו מתקרב לרמת השיא משנת 2004

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] המטבע האירופאי זינק היום 1.32% ושערו נקבע ברמה של 5.852 שקלים - שער הדולר נקבע ברמה של 4.256 שקלים * השערים היציגים פורסמו היום באיחור בשל תקלה באתר בנק ישראל

גם היום הסתיים המסחר במט"ח בהתחזקות של המטבעות הזרים המובילים מול השקל הישראלי. האירו היה המטבע שבלט במסחר כשקפץ בשיעור של יותר מאחוז ונראה כי מתקרב בצעדים גדולים לעבר רף 6 השקלים. הדולר היציג התחזק גם הוא בשיעור משמעותי היום כשהוסיף יותר מחצי אחוז לערכו והתבסס מעל רמה של 4.25 השקלים.

נציין כי בעולם הוסיף שערו של הדולר להחלש אל מול האירו ובעיקר אל מול הליש"ט הבריטי שנסחר מולו בשפל של יותר מ-20 שנה. שערו הנוכחי מול האירו, למשל, עומד על 1.376 דולר.

באופן כללי נציין כי המסחר במט"ח מתאפיין בימים האחרונים במסחר דליל ובתנודתיות ללא מגמה ברורה לאן מועדות פניו של הדולר.

במסחר הבין-בנקאי נקבע היום שערו היציג של הדולר ברמה של 4.256 שקלים המשקפים לו עלייה של 0.59%. האירו כאמור רשם היון עלייה משמעותית ושערו יציג נקבע ברמה של 5.852 שקלים - עלייה של 1.32%. זוהי רמתו הנמוכה של השקל מול המטבע במרחב האירופאי מזה שנתיים וחצי, לאחר כשבסיום 2004 נשק האירו ל-5.9 שקלים.

הדולר היציג רשם אתמול עלייה של 0.12% למול השקל, ושערו נקבע על 4.231 שקלים. האירו התחזק ב-0.27%, וננעל בשער יציג של 5.7753 שקלים.

Easy-Forex: השקל כנראה לא נחלש מול הדולר, ביחס לחולשת הדולר בעולם

הדולר נחלש אמש משמעותית מול המטבעות העיקריים כשסוחרים החליטו ללכת במגמה כנגד המטבע האמריקאי. המהלך שבוצע אמש נבע בעיקר על רקע טכני מאחר וארה"ב הייתה חסרה בנתונים מהותיים. השערים המצטלבים בין הדולר ומטבעות מובילים נוספים פרצו נקודות טכניות משמעותיות, ראו הסוחרים כי טוב והמשיכו עם המגמה כנגד הדולר. ישנם מספר אנליסטים הטוענים כי החלשות הדולר אמש נבעה מחשש הסוחרים מהתדרדרות בשוק הבתים ושוק המשכנתאות.

מאוחר יותר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר שהאינפלציה אמורה להישאר יציבה יותר מאשר שנים קודמות והשפעת מחירי האנרגיה אינה גבוהה ביחס לשנים קודמות. נראה כי השוק מפרש את דבריו של ברננקי בכך ששנת 2007 תהיה חסרה בהעלאות ריבית עבור המטבע האמריקאי, דבר שמוריד מאטרקטיביות הדולר ביחס למטבעות עם ריבית גבוהה יותר.

בניגוד למגמה העולמית, המסחר בדולר מול השקל היה חסר כיוון. אמש קיבלנו טעימה ראשונה ממסחר המאפיין את ימי הקיץ שבהם סוחרים רבים נמצאים בחופש. אנליסטים מעריכים שלמרות הירידות בבורסה המקומית, השקל לא נחלש מול הדולר - כנראה על רקע חולשת הדולר העולמית.

פינוטק: נטייה לפריצת רמת ההתנגדות של 4.25 שקלים ביומיים הקרובים

הדולר צולל כנגד העיקריים על רקע משבר חמור בשוק המשכנתאות והדיור בארה"ב. הסיכון האמיתי הוא שהמשבר בשוק המשכנתאות ישפיע גם על הבטחון הכלכלי ורמת הצריכה בארה"ב. בשווקים הפיננסיים מתגברות ההערכות, כי דעיכתו של השטר הירוק אינה קרובה לסיום והוא עושה דרכו לרמות של 1.4 דולר לאירו ו-118 אל מול היאן.

השטר הירוק רשם ירידה חדה לשפל של כל הזמנים כנגד סל המטבעות של 7 העיקריים ,כך נמסר מנתוני הבנק המרכזי בארה"ב. בעוד שבמרבית מדינות העולם נרשמות וצפויות העלאות ריבית נוספות, בארה"ב עשויה הריבית להיוותר ללא שינוי ברמה של 5.25% עד לסיום שנת 2007. השינוי ביחסי הריביות מכביד על הדולר ועשוי בחודשים הקרובים להמשיך את הידרדרותו כנגד המטבעות העיקריים.

המטבע הישראלי רשם אמש ירידה של 0.1% כשנע ברצועה צרה על רקע מחזורי דלילים. פער הריביות הגבוה בין המטבעות לא מאפשר לשקל להתרומם מרמתו הנוכחית.