השקל המשיך להיחלש מול המטבעות העיקריים: הדולר היציג עלה 0.2% ל-4.264 ש'

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו מתקדם לכיוון 6 שקלים: התחזק 0.5% לרמה של 5.88 ש' * פינוטק: בטווח הקצר עשוי הדולר להיסחר ברמות של 4.215-4.275 שקלים

המסחר במט"ח אופיין היום בתנודתיות שהסתיימה בהיחלשותו של השקל למול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו, אף שבתחילת יום המסחר נסחר השקל דווקא בהתחזקות. הדולר, שפרץ אתמול את רמת 4.25 השקלים, דילג כבר מעל לרמת 4.26 ש', ואילו האירו המשיך לשעוט קדימה לאחר הזינוק מאתמול, ופורץ את רמת 5.88 השקלים.

נציין כי הדולר ממשיך להיחלש בזירה העולמית מול המטבעות המובילים בעולם, תוך שהוא שוהה בשפל היסטורי מול האירו ובשפל של יותר מ-20 שנה מול הפאונד הבריטי. מתחילת השנה נחלש הדולר מול 9 מתוך 10 המטבעות המובילים בעולם, ולמעשה המטבע האמריקני התחזק השנה בקרב המטבעות העיקריים רק מול הין היפני.

בתום יום המסחר, הדולר הוסיף 0.19% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.264 שקלים. האירו היציג התחזק 0.49% לרמה של 5.8805 שקלים. אתמול (ד') נקבע שערו היציג של הדולר בעלייה של 0.59% לרמה של 4.256 שקלים, והאירו רשם עלייה של 1.32% ושערו יציג נקבע ברמה של 5.852 שקלים. נציין כי גם היום, בדומה לאתמול, לא פרסם בנק ישראל את השערים היציגים באתר האינטרנט הרשמי שלו במועד.

פינוטק: פער הריביות השלילי מול ארה"ב נותן את אותותיו

הדולר ממשיך להיסחר בחולשה כנגד האירו והסטרלינג ,כאשר אל מול המטבע האירופי הוא נסחר בשפל של כל הזמנים וכנגד המטבע הבריטי נסחר השטר הירוק קרוב לשפל של 26 שנים. היום את עיקר תשומת לב המשקיעים ימשכו נתוני מאזן המסחר בארה"ב, כאשר הצפי הוא לגידול בגרעון דבר שעשוי להביא את הדולר להמשיך ירידות כנגד העיקריים.

בזירה המקומית, השקל רשם אמש ירידות שערים של 0.65% כנגד הדולר, וזאת על רקע ירידות במדדים המובילים באחד העם. השקל ממשיך בהיחלשות מאז שנסחר ברמת שיא של 8.5 שנים כנגד השטר הירוק כאשר הגיע לרמה של 3.93 שקלים באמצע חודש מארס.

הקיצוץ של 2% בריבית הבנק המרכזי הישראלי, אשר הביא להפרש ריביות שלילי של 1.75% בין ישראל לארה"ב, נותן השפעתו על השטר הישראלי. מבחינה טכנית בטווח הקצר עשוי הדולר להיסחר ברמות של 4.215-4.275 שקלים.

איזי פורקס: הפאונד שובר שיאים מול השקל

הדולר ממשיך להיחלש בעולם וקובע שיאי שפל חדשים כנגד שלל המטבעות המרכזיים. בהיעדר נתונים כלכליים משמעותיים אתמול, התנהל המסחר בעיקר על פי תנודות בין רמות טכניות של תמיכה והתנגדות כשמאחוריהן ניצבות הוראות אוטומטיות הממתינות לביצוע. היום יתפרסמו בארה"ב נתוני מסחר בינ"ל ותקציב ה'פד'.

העודף בחשבון השוטף לרבעון הראשון של שנת 2007 יצא ברמת 1.7 מיליארד דולר, ירידה קלה ביחס לרבעון הקודם. אגב כך המשיך השקל להיחלש כנגד הדולר אולם בעיקר כנגד הפאונד, אשר ממשיך לשבור שיאים מול השקל ואמש כמעט והגיע לרמת 8.7 שקלים לפאונד בודד.