השקל הפגין עוצמה מול המטבעות העיקריים: הדולר נחלש ב-0.98% ל-4.243 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג איבד 0.79% ל-5.862 שקלים * דויטשה בנק: "השקל עדיין זול"; בסוף השנה הדולר יעמוד על 4.1 שקלים * פינוטק: כישלון פריצת 4.3 השקלים יוביל את הדולר ל-4.2 ש' בתוך שבוע

יום המסחר במט"ח התנהל בסימן התחזקותו של השקל מול המטבעות העקריים, בעוד האירו נסוג משיא של כשנתיים וחצי והדולר מתרחק מרף 4.3 השקלים לאחר שנכשל בפריצת רמה זו אתמול.

היחלשותו של הדולר תואמת את המגמה בעולם, עת מאבד המטבע האמריקני מערכו מול המטבעות המובילים על רקע נאומו של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, אתמול בפני הקונגרס. ברננקי אמר כי האינפלציה בארה"ב צפויה לרדת בהדרגה, והסוחרים ראו בכך רמז כי הריבית במשק האמריקני לא תעלה, מה שמחליש את הדולר. נציין כי הדולר נסחר ברמת שפל היסטורית מול האירו וברמת שפל של כ-26 שנים מול הפאונד.

בחזרה לשוק המקומי, הסוחרים אף מגיבים לסקירה האוהדת שפרסם דויטשה בנק על ישראל, ובה הוא מחמיא לישראל ומכנה אותה "הכלכלה היציבה מבין השווקים המתעוררים". הכלכלנים מחזיקים בדעה כי עד סוף השנה יעמוד שערו של המטבע האמריקני על 4.1 שקלים, וחוזרים על הערכתם כי "השקל עדיין זול".

הדולר נחלש בשיעור של 0.98% ושערו היציג 4.2430 שקלים, האירו איבד 0.794% ל-5.8623 שקלים.

EASY-FOREX: ברננקי סלל הדרך להיחלשות הדולר

בעוד המסחר באסיה הפתיע והוביל אתמול את הדולר לשיאי שפל חדשים, המשיכו המטבעות העיקריים לשמור על כוחם כנגדו. הרבה נתונים התפרסמו אתמול בעולם, וביניהם מדד המחירים לצרכן בארה"ב שהפתיע לטובה הן ברמה החודשית והן ברמה השנתית, אולם מדד הליבה יצא בהתאם לציפיות האנליסטים. התחלות והרשאות בנייה פורסמו בצורה מעורבת במקביל לעדכון מטה של אחד מהנתונים הקודמים.

בנאומו בשעות הערב הוביל הנגיד האמריקני, בן ברננקי, את הדולר להיחלשות. הנגיד אמר כי הוא רואה את הצמיחה של הכלכלה האמריקנית עולה במקצת בשנה הבאה ובמקביל האינפלציה פוחתת בהדרגתיות. דבריו אלה על האינפלציה הורידו את ציפיות הסוחרים ביחס לריבית על הדולר.

היום יפורסמו בארה"ב מדד המדדים המובילים וכן סקר ייצור של מחוז פילדלפיה, מאוחר יותר יפורסם פרוטוקול ההצבעה האחרונה על הריבית.

בזירה המקומית, גם אתמול לא הצליח הדולר לשבור את רמת 4.3 שקלים לדולר, אליה כמעט וחזר למרות היחלשות הדולר בעולם. מול הפאונד נקבע שפל חדש עבור השקל מעל לרמת 8 שקלים ושמונים אגורות לפאונד בודד, דומה כי רמת 9 שקלים מחכה מעבר לפינה.

פינוטק: ממתינים להחלטת הריבית

הדולר נסחר קרוב לשפל של כל הזמנים אל מול האירו וברמה הנמוכה מזה 26 שנים אל מול הסטרלינג. נגיד הבנק המרכזי ברננקי אמר אתמול בעדותו כי "האינפלציה מתונה והמשבר בשוק הנדל"ן עשוי להחריף, ייתכן שנעדכן מטה את צפיות הצמיחה לשנה זו". סימנים מקדימים וספקולציות על האטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב שעלולה להביא לדעיכה בביקוש לדולר מחלישים את השטר הירוק כנגד המטבעות העיקריים.

הידרדרותו של הדולר בעולם נמשכת כשהמשבר בשוק משכנתאות ה-SubPrime עלול לזלוג לענפים נוספים במשק האמריקני, ההאטה בשוק הדיור עשויה אף להחריף והאינפלציה מתונה ואינה צפויה להרים ראש. "אין סיבה אמיתית לקנות את הדולר תחת נסיבות אלה", כך נמסר ע"י מנהל מחלקת מט"ח בבנק אירופי גדול.

השקל הישראלי נסחר אתמול כמעט ללא שינוי אל מול הדולר לאחר שנכשל בפריצה של רמת התנגדות משמעותית סביב 4.3 שקלים. כמובן שהצלחה בפריצה עשויה לשלוח את השטר הירוק להיסחר ברמות של 4.35 ואח"כ 4.4. מאידך, התסריט בעל הסיכויים הגבוהים יותר הוא דווקא כשלון פריצה שעשוי להביא לדעיכה לכיוון רמה של 4.2 שקלים בטווח של שבוע.

הצמד עשוי להיסחר ברצועת מחירים צרה בימים הקרובים לקראת החלטת הריבית בשבוע הבא, למרות שהקונצנזוס הוא להותרת הריבית ברמה של 3.5% ישנם המעריכים כי לא מן הנמנע שתבוא העלאת ריבית של 0.25% אם כי הסיכויים לכך נמוכים.