קצין בכיר: קטיושות בעזה - עניין של זמן

"חמאס בנה צבא לכל דבר, המונה 12-13 אלף חיילים; ההברחות לאורך פילדלפי קיבלו אופי של ייבוא, הן בהיקף והן בלגיטימציה"

"צה"ל עשה את כל ההכנות הדרושות למבצע צבאי רחב ברצועת עזה, כולל אימונים ותוכנית מגירה מוכנה. חלון ההזדמנויות לאירוע שכזה אינו בלתי מוגבל ויש שעת רצון וכושר של כמה חודשים, אולי יותר מכך", כך הבהיר היום (ה') קצין בכיר בצה"ל, שהתייחס ליכולות ההולכות ומתעצמות של החמאס ברצועה ותגובת ישראל אליה.

הוא הזהיר, כי "החמאס בנה צבא לכל דבר, המונה 12-13 אלף אנשים, תורת לחימה, מבנה וארגון, אימונים והכשרות".

בעיתוי הנוכחי וכפי שהדברים משתקפים מדבריו של הקצין הבכיר, ככל שהזמן חולף, האיום הנשקף מכיוון החמאס יהפוך לבעיה מורכבת וקשה: "בשלב הזה אנו מטפלים בשוליים של דרכי הטרור, לא מטפלים בבעיות היסוד", הוא ציין, "למעשה, גוזמים את העשב עם מזמרה ולא יותר מזה. אני לא רואה את המצרים, האמריקאים, האירופאים, או את אבו-מאזן, מצליחים לבלום את החמאס וישראל היא היחידה שיכולה לעשות את השינוי".

בהתייחסו למצב בתוך רצועת עזה מבחינת החמאס, אמר הבכיר, כי אומנם החמאס שומר על שקט יחסי, אך הדבר נועד, להערכתו, לצורך המשך התעצמותו ובניית כוחו.

מבנה צבאי

הקצין הבכיר תיאר מצב, לפיו הארגון עסוק במשולב, הן במניין הכוח והן בהפעלת הכוח: "בשנתיים שעברו מאז יציאת כוחות צה"ל מציר פילדלפי עשה החמאס קפיצת מדרגה של שנות דור. לא ירחק היום שברוצעת עזה יהיו קטיושות. אם היום יש רקטות מסוג גראד בקוטר 115 מילימטר, אז ברור שקטיושות הן עניין של זמן".

"חמאס כבר ערוך במבנה של ארבע חטיבות, בראשן מפקדי חטיבות ומפקדי גדודים", הוא ציין עוד, "כמו כן, יש לו כוחות מיוחדים, המתמחים בסוגים שונים של לחימה ומרכיב נוסף בולט הוא יציאתם של מאות מאנשיו לאיראן לצורך רכישת ידע והעברתו בתוך הרצועה".

לא ניתן למנוע הברחות

לישראל, לדבריו, אין כמעט כל אפשרות למנוע מעבר של אנשי טרור דרך ציר פילדלפי ולמעשה, מעבר רפיח פרוץ. הוא הזהיר, כי היבטים שונים בנוגע להפעלת המעבר שסוכמו לאחר יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה, לא מיושמים בשטח והכוחות האירופאים במעבר אינם אפקטיביים דיים. "הרצועה שהיתה מסוגרת על ידי ישראל הפכה למקום פרוץ ובו מרכז השלטון הפלשתיני-החמאסי", הוא הדגיש.

בנושא ההברחות, טען הקצין הבכיר, כי דרך ציר פילדלפי עברו בחודש האחרון כ-20 טון חומרי נפץ, מקלעים וככל הנראה, גם טילים תקניים נגד טנקים ואף טילים נגד מטוסים. "ההברחות לאורך פילדלפי קיבלו אופי של ייבוא, הן בהיקף והן בלגיטימציה".

מנתוני צה"ל שהוצגו עולה, כי בפעולות השונות ברצועת עזה מאז ההתנתקות לפני כשנתייםועד היום נהרגו 584 מחבלים ונפצעו כ-1,000. עוד עולה מהנתונים, שהוצגו היום, כי באותה התקופה נעצרו 766 חשודים, מהם 47 כאלה שהיו דרושים לחקירת שב"כ.