שופרסל נכנסת לחנויות הנוחות; רוזנהויז: "לא נפעל בשישי-שבת"

מדווחת על 110,194 מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל * תרחיב את תחום הביגוד * משיקה מחדש את מועדון הלקוחות בהשקעה של 5 מיליון שקל

רשת שופרסל נכנסת לתחום חנויות הנוחות - כך הודיע היום (א') מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, במסיבת עיתונאים. "אנחנו לא נפעל בשישי-שבת אבל אנחנו נהיה שם", אמר רוזנהויז. לפי שעה הרשת טרם החליטה על איזה בסיס להיכנס לתחום, אולם רוזנהויז הבהיר שלרשת יש את התשתית המתאימה.

בהקשר זה יצוין, כי לשופרסל שני בסיסיים שעליהם היא יכולה לפתח את התחום. האחד, פורמט שופרסל שלי המונה היום 116 סניפים. השני, תת-רשת הסופרמרקטים השכונתיים, "השכונתית", שבה כ-20 סניפים.

יצויין עוד, כי תת-הרשת "שכונתית" הנה סניפים שהרשת קיבלה במסגרת רכישת רשת קלאב מרקט. מדובר בסניפים שחלקם ממוקם בשכונות וחלקם ברחובות וצמתים ראשיים, שגודלם כ-300 מ"ר. הרשת מחזיקה בנכס כאשר הסניפים עצמם מופעלים על ידי זכיינים. לרשת סניפים בהרצליה, תל-אביב, גבעתיים, רמת גן, חיפה, רמת-השרון, חיפה, באר-שבע ועוד.

תחום חנויות הנוחות רושם בשנתיים האחרונות עלייה מרשימה. קבוצת אלון, בעלת רשת רבוע כחול, פועלת במרץ להרחבת רשת חנויות הנוחות AM:PM וכפי שנחשף ב"גלובס" רכשה לאחרונה חמישה מינימרקטים פרטיים והיא מסבה אותם היום לסניפי AM:PM. אם שופרסל תשתמש בפורמט השכונתיות כבסיס, הרי שתתחרה ברשת AM:PM ישירות, כמו למשל ברחוב כצנלסון בגבעתיים.

בהתייחס לשאלה בדבר ההשפעה של שותפי הרשת החדשים, קבוצת ברונפמן-פישר, אמר היום רוזנהויז: "הם חדשים ברשת ואחרי שהם ייכנסו באופן פעיל נדע את ההשפעה. הם שותפים שיכולים לתרום. יש להם רקע ואני חושב שתהיה להם השפעה טובה ברשת".

רוזנהויז חזר היום על כוונת הרשת להיכנס לתחום השירותים הפיננסיים. "שואלים אותנו מתי תימכרו מוצרי ביטוח? התאריך לא חשוב אבל אנחנו נהיה שם כי יצרנו את התשתיות", אמר.

המותג הפרטי שופרסל בדרך לחו"ל

רשת שופרסל תבחן בעתיד יצוא של המותג הפרטי שופרסל לחו"ל. "המותג הפרטי שופרסל הוא המותג הכשר הגדול ביותר בשוק. כל מי שעוסק במזון הכשר בעולם פנה אלינו ובכלל זה גורמים מארה"ב, אירופה, כולל רשתות מזון שאינן כשרות אך משווקות גם מזון כשר. בשלב זה אנחנו לא מוכרים אבל כשנהיה מוכנים אני בטוח שנסתכל על זה ברצינות", אומר רוזנהויז.

לדבריו, מכירות המותג הפרטי שופרסל ברשת מהוות כ-10% ממכירות הרשת בקטגוריות בהן הוא פעיל.

בהתייחס ליחס הספקים כלפי מכירות המותג הפרטי אמר רוזנהויז: "הם חיים עם זה טוב מאוד. אם נסטלה ויוניליוור בעולם יודעות לחיות עם זה אז גם בארץ הם יודעים לחיות עם זה".

מיתוג מועדון הלקוחות

הרשת משקיעה 5 מיליון שקל בהשקת מועדון לקוחות שופרסל. למעשה, מדובר במועדון לקוחות קיים הפועל תחת השם "סופר קארד" שכעת ימותג תחת שופרסל.

לדברי סמנכ"ל שופרסל פיננסים, ערן וולף, 77% ממכירות הרשת מתבצעות על-ידי חברי מועדון, כאשר מספר הביקורים הממוצע של חבר ברשת הוא 4.5 בחודש.

רוזנהויז מחה היום על שאלות בדבר הסתירה לכאורה, הקיימת בין השקת מועדון לקוחות להנפקה של כרטיס אשראי רשתי. לדבריו השקת מועדון הלקוחות היא מימוש תוכנית אסטרטגית של הרשת מלפני כארבע שנים, שאינה עומדת בסתירה לכרטיס האשראי בשל חוסר רצון של צרכנים רבים להחזיק במספר כרטיסי אשראי, וכן בשל 965 אלף תושבים שאין באפשרותם להחזיק כלל בכרטיס אשראי.

110,194 מחזיקי כרטיס אשראי

הרשת חשפה היום לראשונה את מספר מחזיקי כרטיס האשראי שופרסל העומד על 110,194. לדברי רוזנהויז, כל מחזיקי כרטיס האשראי הנם חברים לשעבר במועדון הלקוחות של הרשת. הרשת מחזיקה ב-64% מכרטיס האשראי, פז ב-20% ולאומי קארד ב-16%. לדברי מנכ"ל שופרסל פיננסים, אלון פייט, 80% מבעלי כרטיס האשראי עושים בו שימוש מדי חודש.

רוזנהויז רמז היום על כוונת הרשת להרחיב את תתי-הרשתות זול פה ואלף.

"אם זול פה או אלף לא השלימו את הפריסה, יש להן פוטנציאל פריסה", אמר רוזנהויז. לדבריו, אין לרשת כל כוונה למתג את תתי-רשתות אלה תחת שופרסל, בדומה למיתוג שלושת הפורמטים ברשת, שלי, דיל וביג.

ולאן עוד פניה של הרשת? "האפ-גרייד הבא יהיה בנושא הביגוד", אמר רוזנהויז.