האופציות על הדולר משקפות לו עלייה של 0.4% משערו ביום ו' ל-4.337 שקלים

[לאתר המט"ח][להמלצות אנליסטים] ביום ו' נקבע שערו היציג על 4.321 ש' * כלכלני אגוד: "אנו מעריכים כי רמת המחירים בשוק מלאה" * מעריכים כי האינפלציה השנה תסתכם ב-2.5% וממליצים על אפיק צמוד-מדד לטווח של 3-4 שנים

היום (א') לא מתנהל מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו עלייה של 0.4% לעומת שערו היציג מיום ו', ל-4.337 שקלים.

ביום שישי התחזק המטבע האמריקני ב-1.07% ושערו היציג נקבע על 4.321 שקלים, והאירו היציג הוסיף 0.88% לרמה של 5.919 שקלים. בסיכום שבועי, הדולר עלה ב-2.2% והאירו התחזק ב-1.5%.

בנק אגוד: האינפלציה השנתית תסתכם ב-2.5%

"אנו גורסים כי רמת המחירים בשוק מלאה, כאשר מה שישפיע על המסחר בבורסה המקומית בשבועות הקרובים הוא תוצאות הדו"חות הרבעוניים של החברות בארץ ובעולם", מציינים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית. באגוד מעריכים כי רמת הסיכון בשוק המקומי עולה על רקע התחזקות הציפיות האינפליציוניות והערכות להעלאות ריביות נוספת של בנק ישראל.

כלכלני הבנק מצביעים גם על רמת המחירים הגבוהה של הבורסות בוול-סטריט כסיבה נוספת לעליית רמת הסיכון. באגוד מנמקים את העליות בוול-סטריט על רקע מגמת הרכישה העצמית הממונפת של מניות ומגמת מיזוגים ורכישות, ופחות על רקע תוצאותיהן הכספיות של החברות הציבוריות.

כלכלני הבנק ממשיכים להמליץ על המח"מ (משך חיים ממוצע) הקצר-בינוני, בטווחים של 3-4 שנים, באשר לאפיק צמוד המדד. "אנו מעריכים כי האינפלציה תוסיף להיות חזקה במהלך החודשיים הקרובים, ובסך הכל צופים כי בשלושת החודשים הקרובים תסתכם בכ-1.2%, מנמקים שם.

לאור הערכה זו, ממשיכים באגוד להעדיף את המסלול הצמוד, גם לאחר העלאה מוקדמת מהצפוי של בנק ישראל. "באפיק השקלים אנו מעדיפים אג"ח במסלול הקצר", מציינים שם. לאור מדד יוני והעלאת הריבית שהפתיעו, כאמור, צופים כלכלני הבנק כי המדד הקרוב יעלה ב-0.9% ומדד אוגוסט ב-0.4%. באגוד צופים כי האינפלציה ב-2007 תסתכם ב-2.5% (היעד הממשלתי נע בטווח 1%-3%) ול-12 החודשים הבאים ב-2.2%.

בסקירתם, מציינים באגוד פרסום סקירתם של סטנדרד אנד פור'ס אודות כלכלת ישראל העיבה על השקל, בה נכתבה אזהרה ברורה כי אי עמידה במדיניות הריסון הפיסקאלית תגרור עימה הורדה בדירוג האשראי של המדינה.