קבוצת נאוסיטי במו"מ למכירת 4 מתחמים ברומניה בכ-700 מיליון שקל

צפויה לרשום רווח לפני מס של כ-85 מיליון שקל * המתחמים הינם בשטח כולל של כ-685 דונם ועליהם צפויות להיבנות בסה"כ כ-6,700 יח"ד

קבוצת הנדל"ן, נאוסיטי השקעות, הודיעה היום (ד') כי היא מנהלת מו"מ למכירת 4 מתחמים בבוקרשט, בירת רומניה, המיועדים לפרויקטים של מסחר ומגורים.

המתחמים, בהם מחזיקה קרן פועלים נדל"ן, המנוהלת על ידי נאוסיטי, צפויים להימכר בתמורה כוללת של כ-700 מיליון שקל (כ-120 מיליון אירו).

נאוסיטי צפויה לרשום רווח, לפני מס והוצאות נלוות, של כ-85 מיליון שקל (כ-14.3 מיליון אירו).

ארבעת המתחמים הינם בשטח כולל של כ-685 דונם ועליהם צפויות להיבנות בסה"כ כ-6,700 יח"ד, כ-770,000 מ"ר לבנייה.

השלמת העסקה תאפשר לקרן להחזיר חלק ניכר מכספי ההשקעה בקרן, שמסתכמים בכ-92 מיליון דולר, ותגלם תשואה למשקיעים של למעלה מ-60% לשנה.

לנאוסיטי ולקרן פועלים נדל"ן, זכויות בפרויקטים נוספים ברומניה, בצ'כיה ובהונגריה.

אהוד בן ש"ך, יו"ר נאוסיטי, אמר היום: "עסקאות אלה ממחישות את יכולתה של נאוסיטי לזהות נכסים בעלי פוטנציאל ולממשם ברווחים גבוהים. החלטנו למכור את הפרויקטים ולמצות את פוטנציאל ההשבחה שלהם לאחר שהגדלנו את אחוזי הבנייה, הסתיים תכנונם ובחלקם אף החל השיווק.

אנו נמשיך בפעילותנו לאיתור קרקעות בעלות פוטנציאל השבחה גבוה בתקופות קצרות יחסית. גם לאחר מימושים אלה, אנחנו מאמינים ברומניה ואנו צפויים להרחיב את השקעותינו במדינה".

ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, אמר: "המימוש הזה יצטרף לסדרה של מהלכים מוצלחים, שביצעה הקרן לטובת משקיעיה. הרעיון מאחורי הקמת הקרן היה לאפשר גם למשקיעים פרטיים קטנים יחסית להשתתף בהשקעות בהיקפים גדולים באמצעות רכישת יחידות בקרן, וליהנות מאיכויות ניהול של גוף מקצועי מתמחה ומתיק השקעות מגוון, תוך פיזור סיכונים.

קרן פועלים נדל"ן מהווה מודל לקרן private equity מובילה בתחום הנדל"ן היזמי במזרח אירופה. הקרן תשמש מודל לקרנות נוספות ואנו צופים הרחבה של קרנות דומות לזאת בעתיד הקרוב".