אאורה רכשה קרקע בפלוייש שברומניה בכ-10.6 מיליון שקל

על הקרקע עתיד לקום פרוייקט בן 265 דירות בהשקעה כוללת של כ-134.1 מיליון שקל

אאורה הודיעה היום (ד') כי חברה נכדה שלה התקשרה במכתב כוונות לרכישת קרקע בפלויישט שברומניה, עליה עתיד לקום פרויקט בן 265 דירות בהשקעה כוללת של כ-134.1 מיליון שקל.

הקרקע משתרעת על פני שטח של כ-7,200 מ"ר ותמורתה תשלם החברה הנכדה כ-10.6 מיליון שקל (כ-1.8 מיליון אירו).

הקרקע בעסקה הנוכחית מתווספת לקרקע צמודה בשטח של כ-18.5 דונם, אותה רכשה החברה בדצמבר 2006 תמורת כ-13.2 מיליון שקל ומיועדת להקמת פרויקט המגורים "פרימוורה פלויישט", בן 385 יחידות דיור.

כעת, לאחר רכישת הקרקע, יכלול הפרוייקט כ-650 דירות בסה"כ.

החברה מעריכה כי לאור הגדלת הפרויקט, יסתכמו כל עלויותיו לכ-274.1 מיליון שקל ואילו הכנסות הפרויקט יסתכמו לכ-371.7 מיליון שקל.

החברה צופה כי ביצוע הפרויקט יסתיים בשנת 2010.

פלויישט היא עיר הבירה של מחוז פראחובה ברומניה, ממוקמת כ-60 ק"מ צפונית לבוקרשט ומתגוררים בה כ- 300,000 תושבים.

יוסף צליח, יו"ר אאורה, אמר היום: "אנו רואים פוטנציאל רב בשוק הנדל"ן הרומני, וממשיכים לפעול לאיתור פרויקטים אטרקטיביים, הן בבוקרשט והן בערי המשנה - כדוגמת פיאטרה ניימץ, זנגוב ופלויישט - בהן מחירי הקרקעות הם עדיין נמוכים, במיוחד לאור העובדה שיזמי נדל"ן גדולים טרם הגיעו אליהן.

במקביל, אנו מרחיבים את הפעילות בישראל, באמצעות שיתוף פעולה אסטרטגי עם ס.י. אבן ויזמות, מתוך הנחה כי הידע והניסיון של שני הצדדים יביא ליעדי תשואה ורווחיות גבוהים מהמקובל".

נזכיר כי בתחילת השבוע הודיעה אאורה על הקמת חברה חדשה עם חברת ס.י אבן ויזמות, שכבר משתפת כיום פעולה עם אאורה במספר פרויקטים בישראל. החברה החדשה תרכז מעתה ואילך את פעילותה של אאורה בתחום הפרויקטים היזמיים למגורים בישראל, כאשר אאורה תחזיק ב-60% ממניות החברה החדשה, ואילו ס.י אבן ויזמות תחזיק ב-40% מהמניות.