מכללת יהודה ושומרון "שדרגה" את עצמה למעמד של מרכז אוניברסיטאי

במסיבת עיתונאים היום הכריז נשיא המכללה, פרופ' דן מאירשטיין, כי המכללה האקדמית ביהודה ושומרון השיגה את כל האישורים הדרושים

מכללת יהודה ושומרון הפתיעה את המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) כשהכריזה על עצמה היום כעל "מרכז אוניברסיטאי".

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה היום הנהלת המכללה, הכריז נשיא המכללה, פרופ' דן מאירשטיין, כי המכללה האקדמית ביהודה ושומרון השיגה את כל האישורים הדרושים לשם כך ואף הציג אגרת ברכה מראש הממשלה על השדרוג לכאורה במעמד המכללה. בדברי הברכה כתב אולמרט "אני מבקש לברך את המרכז האוניברסיטאי בשומרון על השדרוג לו זכיתם... יש בשינוי זה כדי להדגיש את ההערכה וההכרה להן אתם זוכים בזכות הישגיכם בהוראה אקדמית ובמחקר..."

נשיא האוניברסיטה הסביר, כי המכללה מילאה את התנאים שהציבה לה ועדת הערכה אקדמית, אשר הוקמה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. מטעם המכללה הוסיפו, כי מרכז אוניברסיטאי הוא שלב בדרך להפיכת מכללת יהודה ושומרון לאוניברסיטה.

במל"ג נדהמו מן ההכרזה וטענו כי מדובר בהכרזה על דעת המכללה בלבד. יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, פרופ' שלמה גרוסמן מסר: "על השינויים החליטה המכללה על דעת עצמה. אין מבחינתנו כל משמעות תקציבית לדברים. תקצובה של מכללת יהודה ושומרון על ידנו ימשיך להיות כמכללה ולא יחול בו כל העלאה או שינוי".

מטעם מכללת יהודה ושומרון נמסר בתגובה, כי המכללה הכריזה על עצמה כעל מרכז אוניברסיטאי שהוא שלב בדרך להפיכתה לאוניברסיטה.

גורמים במל"ג מסרו, אין יצור כזה "מרכז אוניברסיטאי". יצוין, כי ברקע הדברים עומד מהלך שהובילה שרת החינוך הקודמת, לימור לבנת, של הפיכת מכללת יהודה ושומרון לאוניברסיטה ואשר הוגדר, על ידי גורמים במל"ג, ניסיון פוליטי לחזק את גושי ההתיישבות.