בעקבות אי השעיית משה מזרחי מרשות המסים: שוקי משעול פנה למזוז בטענה לאפליה

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד המשפטים החליט שלא להשעות את מזרחי, יועמ"ש רשות המסים, שנחקר בפרשת המינויים

אי השעייתו של היועץ המשפטי של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי, מעוררת תסיסה בקרב מושעים מהרשות, החשודים במסגרת החקירות השונות המתנהלות. כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", משרד המשפטים החליט שלא להשעות את מזרחי, שנחקר על טיפולו בתיק מע"מ במסגרת פרשת המינויים ברשות המסים. זאת, לאחר שמזרחי הודיע כי ימדר עצמו מעיסוק בתיקי מע"מ.

ל"גלובס" נודע, כי שוקי משעול, ששימש כממונה אזורי במע"מ ת"א והואשם במסירת מידע מתיקי עוסקים, פנה היום (ד') במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרקליט המדינה, נציב שירות המדינה, ומנהל רשות המסים, ואיים בפנייה לבג"ץ בטענה לאפליה פסולה בינו לבין מזרחי.

משעול טוען, באמצעות עו"ד מנחם רובינשטיין, כי בעת שנחקר בזמנו על-ידי המשטרה, הושעה מתפקידו השעיה דחופה על-ידי מנהל רשות המסים בזמנו, איתן רוב. לדבריו, החלטתו של רוב התבססה על חוות-דעתו של מזרחי, כיועץ המשפטי של הרשות.

משעול מדגיש כי לפי חוות דעתו של מזרחי, בעת שנפתחת חקירה פלילית כנגד עובד רשות המסים בעניין חשדות הקשורים לעבודתו, הרי שלמנהל הרשות אין כל שיקול דעת ועליו להשעותו השעיה דחופה.

משעול מציין כי חרף חקירת המשטרה נגד מזרחי בפרשיות הקשורות בעבודתו ברשות המסים וחרף העובדה שנחקר כחשוד, הוא לא הושעה מתפקידו. לטענתו, אין כל מקום לאפליה כלשהי בינו לבין מזרחי.

עוד נודע, כי גם בסביבת הסמנכ"ל למינהל ברשות המסים, שמואל בוברוב - המושעה במסגרת חקירת פרשת המינויים ברשות המסים - התקוממו נגד אי השעייתו של מזרחי. בוברוב מצוי בהשעיה מזה מספר חודשים, ובסביבתו טוענים כי בשל תקדים מזרחי, יש לאפשר גם לו לשוב לתפקידו במגבלות של מידור. בוברוב שימש כסמנכ"ל בתקן של מנהל משרד פקיד שומה ת"א 5, ולדברי גורמים בסביבתו, יש לאפשר לו לשוב לתפקידו זה תוך מידורו מנושאי מינהל ומינויים.