עו"ד גד פרנקל יישאר במעצר בשל מפנה בחקירה; חשד: ניצל גם את רעייתו החוקרת ביאח"ה

פרנקל חשוד בגניבת 3.8 מיליון שקל מחשבון נאמנות בתיק כינוס נכסים * בפרשה חשודה גם השופטת דליה מארק-הורנצ'יק בהפרת אמונים, הנובעת מקשריה עם פרנקל

ביממה האחרונה חל "מפנה בחקירה" של פרשת עו"ד גד פרנקל והשופטת דליה מארק-הורנצ'יק, הכולל בין היתר ראיה חדשה לביצוע עבירה של הפרת אמונים מצד פרנקל. כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א, בהחלטתו להאריך את מעצרו של פרנקל ב-3 ימים.

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן קיבלה את הערר שהגישה המשטרה על ההחלטה לשחררו ממעצר. זאת, לאחר שהחוקרים הציגו בפניה חומר חסוי, שנאסף אתמול (ג') והבוקר ומעיד על המפנה בפרשה. "המסמכים שהובאו לעיוני בדיון מהווים מפנה בחקירה", קבעה השופטת.

נציג הפרקליטות טען בדיון ש"ההתפתחות בחקירה שופכת אור חדש וחמור על כל התיק, וודאי על חלקו של פרנקל". פרנקל חשוד במעילה בסך 3.8 מיליון שקל, אותם גנב לכאורה מחשבון נאמנות בתיק כינוס נכסים. השופטת חשודה בהפרת אמונים, הנובעת ממערכת קשרים אישיים ועסקיים עם פרנקל, שלא מנעו ממנה למנותו לכונס, מגשר ובורר ביותר מ-30 תיקים, גם כשהיה מושעה.

בדיון אמש טענה המשטרה, כי "בין פרנקל לשופטת קיים קשר רצוף, מאות שיחות טלפון בחודש, ושיחרורו עלול לשבש את החקירה כשהיא עדיין נחקרת, והחקירה שלה רחוקה מסיום". כן עלה חשד שפרנקל ניצל לא רק את חברתו השופטת אלא גם את רעייתו, סנ"צ רונית פרנקל, חוקרת בכירה ביאח"ה.

במשטרה בודקים את מעורבותה בפעולות בעלה, וכן חשד שהשתמש בצ'קים מהחשבון המשותף, אולי תוך זיוף חתימתה, והעברות כספים בין חשבונות הקשורים אליה. סנ"צ פרנקל מסרה עדות בפרשה, אך לפי שעה אינה חשודה.

סניגורו של פרנקל, עו"ד אלעד רט ממשרד פרופ' ליבאי, אמר כי ימליץ לפרנקל שלא להסכים לעימות עם אשתו, ולכן אין טעם להותירו במעצר מנימוק זה. במשטרה אמרו מנגד, שפרנקל מחויב להתייצב לעימות, כמו לכל פעולת חקירה אחרת, הגם שהוא יכול שלא לשתף פעולה ולשתוק.

אמש נודע, כי נשיאת השלום בת"א, השופטת עדנה בקנשטיין, קיבלה כבר לפני כמה חודשים תלונה מלשכת עורכי הדין, ובה מידע לכאורה על קשר בין השופטת הורנצ'יק לעו"ד פרנקל. בדוברות בתי המשפט אישרו זאת, ואמרו שבקנשטיין אף שוחחה עם הורנצ'יק בנידון והביאה לידיעתה את המידע בתלונה.

בדוברות הכחישו ידיעות, לפיהן הורנצ'יק ביקשה מהשופטת ריבה ניב, הממונה על תיקי המקרקעין בשלום בת"א, לדון בתיק הכינוס של ליהקום (החברה המתלוננת). "השופטת ריבה ניב לא קיבלה בקשה מהשופטת הורנצ'יק לדון בתיק זה או בקשר להמשך הטיפול בתיקי מקרקעין וממילא לא שיגרה כל מכתב בנושא", אמרו. נראה, כי לאחר ששבה מהטיפולים במחלת הסרטן בה לקתה, ביקשה הורנצ'יק לשוב ולטפל בתיקים בהן החלה לדון לפני תחילת הטיפולים.

בתוך כך, חוקרי המשטרה בודקים את הטענה שבזמן שהורנצ'יק מינתה את פרנקל בתיקיה, לא היתה ביניהם מערכת רומנטית אלא ידידותית בלבד, בין היתר על בסיס שתי טרגדיות אישיות שעברה.

במערכת המשפטית היו שטענו היום, כי המעשים המיוחסים להורנצ'יק מעלים בעיות אתיות, אך אינם גולשים למישור הפלילי.