השופט חשין והשר פרידמן - סיפור מלחמה; "לך הביתה - עזוב אותנו לנפשינו"

כך אמר השופט בדימוס מישאל חשין, שהתייצב לצד הנשיאה ביניש * השופטת בדימוס דליה דורנר: "הממשלה מנסה לחסל את הרשות השופטת"

שני שופטי ביהמ"ש העליון בדימוס, מישאל חשין ודליה דורנר, התייצבו אתמול (ד') לצידה של נשיאת העליון ביניש, במאבקה מול שר המשפטים פרידמן. "לך הביתה ותעזוב אותנו לנפשינו," קרא אמש ב"חדשות ערוץ 2" השופט חשין לשר פרידמן. הדברים נאמרו על רקע הסכסוך המחריף בין פרידמן לביניש בנוגע לשינוי שיטת מינוי הנשיאים לבתי המשפט.

"מאז שפרידמן התמנה לשר, מערכת המשפט נמצאת בתזזית בלתי פוסקת, משהו פסיכודלי, כמו באיזה מועדון לילה שהאורות מתחלפים ומשתגעים כל הזמן," המשיך חשין, "הייתי אומר לו שיתפטר מתפקידו ויחזור למקום ממנו הוא בא. תשאיר את המערכת שקטה, יפה וטובה כפי שהייתה עד היום".

השופטת דורנר לא נשארה מאחור. "הממשלה מחסלת את מעמד בית המשפט העליון ואת העצמאות של המערכת השיפוטית," אמרה דורנר בראיון לגלי צה"ל, "אם בית המשפט לא יהיה עצמאי לא תהיה יותר הדמוקרטיה שהכרנו. הממשלה מנסה לחסל את הרשות השופטת, והציבור צריך למנוע את זה".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הבוקר שאסור להשתלח במערכת המשפט ובמבקר המדינה, וודאי שלא באנשים היושבים בתוכם. "המוסדות הללו הם מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית והדו שיח בינם לבין הממשלה צריך להיות מכובד", דברי ברק בישיבת סיעת "העבודה".