יורם מרציאנו הנחשב אופוזיציה לאהוד ברק הודח מראשות סיעת העבודה בכנסת

עם תום מושב הקיץ ייבחר יו"ר חדש לסיעה - קולט אביטל, כבר הודיעה כי תתמודד על התפקיד ואילו הח"כים אהוד יתום, אורית נוקד ואופיר פינס טרם החליטו

סיעת העבודה אישרה היום (ה') את הצעתו של ח"כ עמי איילון, לפיה עם תום מושב הקיץ ייבחר יו"ר חדש לסיעה, במקום ח"כ יורם מרציאנו, שהודח היום מהתפקיד.

מרציאנו, הנחשב אופוזיציה ליו"ר המפלגה, אהוד ברק, לא נכח בישיבה, אולם שלח מכתב, בו ביקש שלא להדיחו שלא בנוכחותו. בימים הקרובים ירכז ח"כ איתן כבל, את ההכנות לבחירות, שיתקיימו בשבוע הבא. להצעה התנגד ח"כ אפרים סנה.

בסיעה נשמעו קולות, הטוענים, כי מרציאנו אינו יכול להמשיך בתפקידו ויש להחליפו, אך לא בהדחה. "הריני להודיעך, כי לא התפטרתי מתפקידי", כתב מרציאנו לברק, "כל ניסיון להעביר אותי מתפקידי הוא בבחינת הדחה, אל תבצע מחטף שאינו ראוי".

לאחרונה ניסו חברים בסיעה לשכנע את מרציאנו להתפטר מרצונו, אך הוא סירב.

חברת הסיעה, קולט אביטל, כבר הודיע בעבר, כי תתמודד על התפקיד ואילו הח"כים אהוד יתום, אורית נוקד ואופיר פינס טרם החליטו.

ברק מצידו מעוניין, כי פינס ייבחר לתפקיד, שכן הוא יצליח להשליט סדר בסיעה וכבר כיהן בתפקיד בעבר.

ח"כ עמי אילון אמר בדיון כי כך יוכל מרציאנו להעמיד את מועמדותו מחדש.

בתוך כך, בפתח הדיון, אמר ח"כ אופיר פינס, כי שר המשפטים, דניאל פרידמן, אינו יכול להיות שר משפטים בממשלה, שהעבודה חברה בה.

נוקד, יתום ואביטל, הסכימו עימו, אולם ברק הסתייג ואמר, כי "יש כללי משחק פוליטיים, ובכל וזאת מדובר בסיעה של 19 ח"כים. לו היינו 39 המצב היה שונה אבל זה לא המצב". הוא הוסיף, כי "בית המשפט העליון ומוסד מבקר המדינה לא צריכים לנהל קמפיין מתמשך על מנת להגן על מעמדם. שלטון החוק בכלל וביהמ"ש העליון ומוסד מבקר המדינה בפרט הם אבן יסוד לדמוקרטיה מתפקדת. יש לשקול בכובד ראש כל שינוי מדפוסי עבודתם ופגיעה במעמדם".

בשבוע הבא תכונס הסיעה לדון בהמשך הדיון בנוגע לעמדת שרינו בנושא התקציב וכן על כינוס הממשלה לדיון מיוחד על מערכת היחסים בין שר המשפטים לבית המשפט העליון.