כאן עובדים וגרים בכיף

האם מגורים בסמיכות לאזור משרדים, או בבניין שחלקו משרדים, הינם בהכרח עדיין חסרון בולט? בדיקה שערכה לשכת שמאי המקרקעין מצאה, כי הדברים כבר אינם חד משמעיים.

רן וירניק, יו"ר הלשכה, מציין כי אכן מגורים בממשק למשרדים מהווים ברוב המקרים חסרון לא מבוטל - רעש, לכלוך, לקוחות שיוצאים ונכנסים, מקומות חניה שנתפסים ועוד. לדבריו, מדובר בחסרון בולט עוד יותר כשהמשרדים ממוקמים באותו בניין. על-פי נתוני הלשכה, ערך הנכס עלול להיות נמוך יותר ב-5% ועד ל-30% לעומת נכס מקביל הממוקם בסביבת מגורים "טהורה".

מצד שני, אומר וירניק, קיימים מקרים בהם יש דווקא יתרון לשותפות, "דוגמת שירותים שונים הממוקמים באותו בניין, או מקומות חניה שמתפנים בתום יום העסקים, ומאפשרים בערב חניה פנויה הן לדיירים והן לאורחיהם".

וירניק מציין, כי רכישה במתחם או בבניין משולב "עשויה להיות החלטה נדל"נית מצוינת, משום שהרוכש מקבל דירה בהנחה של כ-20% ויותר לעומת דירה מקבילה שאיננה בבניין משרדים, בעוד הוא נהנה מאיכות חיים לא פחותה".

בבניינים מודרניים דואגים היום היזמים גם להפרדה סבירה בין הדיירים לבין העסקים שבאותו מתחם או בניין, כך שמרבית החסרונות הנובעים מהחיכוך בין שני המגזרים אינם קיימים והדייר נשאר בעיקר עם היתרונות בממשק לסביבה העסקית.