חברת חקלאות ירוקה חתמה על הסכם למכירת ידע ומיכון לחברת השקעות בהודו

חקלאות ירוקה צפויה עפ"י הערכות בשוק לגזור ב-2007 מאות אלפי דולרים מעסקאות מסוג זה

חברת חקלאות ירוקה, שעוסקת בחיטוי קרקע באמצעים ידידותיים לסביבה, חתמה על הסכם למכירת ידע ומיכון לחברת ההשקעות ההודית גופלן העוסקת בתחום הייצור החקלאי. ההסכם כולל מכירת מיכון לחיטוי "ירוק" של קרקע בעזרת קיטור, ללא שימוש בחומרי הדברה וכימיקלים, וביצוע פעילות הדרכה להטמעת המיכון בקרב אנשי החברה.

חקלאות ירוקה החלה במכירת הידע השנה, והיא נמצאת במו"מ מתקדמים עם מספר חברות ברחבי העולם למכירתו ולמכירת המיכון. על-פי הערכות בשוק החברה צפויה לגזור השנה מפעילות זו מחזור של מאות אלפי דולרים, ולהגביר את היקפים המכירות בחו"ל החל מהשנה הבאה.

חברת חקלאות ירוקה מתמחה בביצוע פרויקטים לחיטוי קרקע בקיטור, המהווה חלופה לחיטוי בחומר ההדברה מתיל ברומיד, שנאסר לשימוש ברחבי העולם, ואמצעים כימיים אחרים. החיטוי בקיטור מתאים במיוחד לחממות ומצעים מנותקים לפני השתילה. יתרונו של החיטוי בקיטור בכך שהוא אינו מותיר כל שאריות בקרקע וניתן בתוך יממה לשטוף את הקרקע ולשתול את השתילים ללא כל חשש.

החיטוי בקיטור יוצר טמפרטורות גבוהות של 90-100 מעלות בשכבת הקרקע העליונה של 40 ס"מ קרקע. חום זה אינו מאפשר הישרדות של בעלי חיים מכל סוג שהוא והקרקע נותרת נקייה. מומלץ לחזור על החיטוי מדי חצי שנה כדי למנוע את שובם של המזיקים והמחלות.

מחקלאות ירוקה נמסר, כי השיטה נמצאת בשימוש על-ידי חברות הזרעים הגדולות בישראל, שמשקיעות מאמץ רב בשמירה על ניקיון השתילים וחומרי הריבוי, והיא נמצאה יעילה לקטילת חיידקים ומחלות נגיפיות במצעים מנותקים וחממות.