חפציבה קורסת? אלפי רוכשי דירות נותרו עם מפתח ביד? שר השיכון זאב בוים נופש בחו"ל

צוות משפטנים שהקימה לשכת עורכי הדין יסייע לתמ"ת בטיפול בכ-20 אלף נפגעי משבר חפציבה

ענף הנדל"ן עובר טלטלה קשה בעקבות קריסתה של חפציבה, ומי לא משמיע קול? משרד השיכון. שר השיכון החדש, זאב בוים, שוהה בחופשה בחו"ל ואילו מנכ"ל המשרד החדש, ירון נוידרפר, טרם נכנס לתפקידו. כתוצאה מכך, דווקא הרגולטור, זה שתפקידו לקבוע את הכללים, נאלם דום.

"על משרד השיכון לקדם חקיקה נוקשה יותר במסגרת חוק המכר, שתגן על רוכשי הדירות מפני פשיטת רגל של קבלנים", אומר מנכ"ל משרד השיכון לשעבר ומנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, עו"ד שלמה בן אליהו.

לדבריו, משרד השיכון עשה אמנם בשנים האחרונות מאמצים לקדם חקיקה נוקשה יותר של חוק המכר לטובת ציבור הרוכשים; הכנסת היתה זו שחוקקה בסופו של דבר חקיקה פשרנית בלחץ הבנקים וחברות הבנייה. לדבריו, עתה יש למשרד השיכון הזדמנות לנסות ולתקן את החקיקה כדי שתעמוד יותר לטובת רוכשי הדירות, ולא רק לטובת הבנקים והנושים האחרים.

עוד אומר בן אליהו, שאמנם חוק מכר דירות מספק הגנה לרוכש הדירות, יותר מחוקים צרכניים אחרים, אך אין ספק שניתן לשפר אותו יותר, שכן דירה היא ההוצאה הגדולה ביותר של הציבור בארץ ולכן מוטל על המחוקק לפעול לטובת הציבור.

צוות משפטנים יסייע למשרד התמ"ת בטיפול בנפגעי משבר חפציבה

ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון, ושר התמ"ת, אלי ישי, סיכמו אמש שהלשכה תעמיד לרשות השר ומשרדו צוות מקצועי של משפטנים לרשות שר התמ"ת, אלי ישי, ומשרדו, המטפלים במציאת פתרונות למשבר שנובע מהתמוטטות קבוצת חפציבה.

עו"ד גיא-רון אומר, כי מטרת הסיוע היא לצמצם נזקים על רקע התארגנות המשרד לסייע לנפגעים פוטנציאליים ולמצוא פתרונות קיבוציים לציבור הרוכשים.

מדובר בכ-4,600 דירות, שבניית רובן כבר הושלמה וניתן לאכלס בהן את הרוכשים. על-פי הערכה, מדובר בכ-20 אלף איש שנפגעו מקריסת החברה. בראש הצוות יעמוד עו"ד אילן שרקון, המתמחה בנדל"ן ועתיד לכהן בראש פורום המקרקעין של הלשכה.