פורצ'ן מאשר: המקסיקני קרלוס סלים הוא האיש העשיר ביותר בעולם

איל הטלקום המקסיקני עקף את מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, בתור האיש העשיר בעולם - עם הון של 59 מיליארד דולר

איל הטלקום המקסיקני קרלוס סלים עקף את מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, בתור האיש העשיר בעולם, עם הון של 59 מיליארד דולר - כך קובע מגזין "פורצ'ן".

כתב העת הפיננסי המקסיקני Sentido Comun העריך לאחרונה כי בסוף הרבעון השני של 2007 הגיע הונו של סלים ל-67.8 מיליארד דולר, וכבר הכתיר אותו בתור האיש העשיר בעולם. כעת מצטרף גם "פורצ'ן" לתואר, אולם מתקן את גובה ההון: 59 מיליארד דולר "בלבד".

"פורצ'ן" מעריך שסלים הגדיל השנה את הונו ב-12 מיליארד דולר, בהסתמך על שווי השוק של החברות שבבעלותו, נכון לסוף יולי. גייטס שווה, לפי הערכות, 58 מיליארד דולר.

סלים, בנו של מהגר לבנוני, הוא בין השאר הבעלים של חברת הטלקום הגדולה באמריקה הלטינית. מלבד זאת יש לו גם מסעדות ובנק, והחברות שבשליטתו מחזיקות שליש משוק המניות במקסיקו. אחזקות משפחתו מייצגות 5% מהתמ"ג של מקסיקו בשנה שעברה.

בשבוע שעבר אמר סלים: "בשבילי זה כמו מים על גב של ברווז. אני לא יודע אם אני מס' 1, מס' 20, או מס' 2,000. זה לא משנה".

גייטס והמיליארדר האמריקני וורן באפט, שהיה האיש השני בעושרו בעולם עד שסלים תפס את המקום הראשון, נותנים יותר ויותר מכספם צדקה בשנים האחרונות. גם סלים תומך במטרות פילנתרופיות. לאחרונה הודיע כי יתרום 100 מיליון דולר לקרן של גייטס ובשבוע שעבר הודיע על תרומה בגובה 300 מיליון דולר לבנות 100 בתי ספר במקסיקו, אבל הוא אומר שהוא יתרום יותר לארצו על ידי כך שהוא ייצור עושר ומקומות עבודה באמצעות החברות שלו.