הבנק השווייצרי קרדיט סוויס פותח נציגות ראשונה בישראל - שכר משרדים במגדל המוזיאון בתל אביב

קרדיט סוויס היא קבוצת הבנקאות השנייה בגודלה בשווייץ " היקף הנכסים המנוהלים של הבנק - 1.5 טריליון פרנקים שווייצריים

הבנק השווייצרי קרדיט סוויס (Credit Suisse) צפוי לפתוח נציגות בישראל. הבנק כבר שכר משרדים במגדל המוזיאון בתל אביב, וישיק רשמית את פעילותו בארץ עד סוף השנה. בתגובה נמסר מקרדיט סוויס כי "הבנק מתכנן להרחיב את פעילותו בישראל, וקיבל לאחרונה רישיון מרשות ניירות ערך ל"חברה לשיווק השקעות".

לנציגות של בנק זר אין רישיון לפעילות בנקאית, והיא מוגדרת כ"משרד עסקי". הנציגות יכולה למסור מידע, אך לא לבצע פעולות בנקאיות, אלא רק להפנות לקוחות לסניף אחר של הבנק.

קרדיט סוויס, שמרכזה בציריך, היא קבוצת הבנקאות השנייה בגודלה בשווייץ. הבנק נוסד ב-1856 ופעיל בשלושה תחומים: בנקאות להשקעות, בנקאות פרטית וניהול נכסים. היקף הנכסים המנוהלים של הבנק עומד על 1.5 טריליון פרנקים שווייצריים. הבנק מעסיק 60 אלף עובדים ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם.

היקף הכנסות קרדיט סוויס הסתכם ב-2006 ב-32.5 מיליארד דולר, והרווח הנקי עמד על 9.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי למחצית הראשונה של שנת 2007 עמד על 5 מיליארד דולר. עד לאחרונה היה הישראלי בועז ברק חבר ההנהלה הבכירה בקרדיט סוויס.

קרדיט סוויס פעל בישראל בתחום קרנות הנאמנות, בעבר עם בנק לאומי ובנק הפועלים, וכיום משתף פעולה עם פריזמה. בנוסף מנהל הבנק השקעות בחו"ל עבור קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, שבניהולה של יעל אנדורן.

בישראל פועלים כיום ארבעה בנקים זרים: סיטיגרופ, HSBC, הבנק ההודי SBI (state bank of (india, הפועל במגזר היהלומים, והבנק הצרפתי BNP. כל הבנקים הזרים פועלים רק בתחום הבנקאות העסקית ולא הקמעונאית, ולחלקם יחידות בנקאות פרטית. עוד פועל בישראל בנק דקסיה (עד לאחרונה אוצר השלטון המקומי), הנמצא בבעלות תאגיד הבנקאות הצרפתי/בלגי, דקסיה.

בנוסף פועלים בישראל כ-20 נציגויות של בנקים זרים, כמו דויטשה בנק, UBS ו-UBP. בנק נוסף שצפוי לפתוח נציגות בישראל בשבועות הקרובים הוא קרדי אגריקול הצרפתי.