מיזם התוכן החדש של "ידיעות" במגעים לשת"פ עם גופי תקשורת בינלאומיים

מו"ל המיזם הוא יואל אסתרון שישמש כעורך הראשי וכאחראי על הצד העסקי. גלית חמי תשמש כעורכת בפועל

מיזם התוכן הכלכלי החדש של קבוצת "ידיעות אחרונות", אשר צפוי להתפרס על מספר אמצעי מדיה, נמצא במגעים מול גופי תקשורת בינלאומיים ליצירת הסכמי שיתוף פעולה ואפיליאיישן - כך נודע ל"גלובס".

המו"ל של מיזם התוכן הכלכלי שייצא לאור בעוד מספר חודשים, הוא יואל אסתרון, אשר ישמש כעורך הראשי וכאחראי על הצד העסקי של המיזם, ואילו גלית חמי, המשמשת בשש השנים האחרונות כעורכת המוסף הכלכלי של עיתון "ידיעות אחרונות", תשמש כעורכת בפועל של המיזם.

אסתרון שימש כשלוש שנים כסגן עורך "ידיעות אחרונות" אולם לפני מספר חודשים עזב את תפקידו, לאחר ששילה דה בר מונה לעורך "ידיעות אחרונות" במקומו של רפי גינת. עם פרישתו החל אסתרון לעסוק בעסקים פרטיים ושמו הועלה כמועמד לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2. אולם עתה נראה, כי לאור העובדה שמדובר במיזם חדש אשר ייבנה מאפס החליט אסתרון לחזור לקבוצה "ידיעות אחרונות" ולתחום העיתונות.

המיזם החדש צפוי לכלול עיתון מודפס, אתר אינטרנט ונשקלת גם האפשרות לפיה יוקם ערוץ טלוויזיה.

המיזם החדש מנותק לחלוטין מהעיתון "ידיעות אחרונות" וגם מיקומו הפיזי לא יהיה בבית "ידיעות אחרונות". למרות הערכות הרווחות בשוק, לפיהן מדובר בתשובה של "ידיעות אחרונות" להשקת החינמונים בתקופה האחרונה, ובעיקר ל"ישראל היום" של המיליארדר שלדון אדלסון, בסביבת "ידיעות" גורסים כי אין זה נכון מאחר שבקבוצת "ידיעות אחרונות" עוסקים בימים אלה גם בבניית מענה לחינמונים, באמצעות בדיקת האפשרות להוציא חינמון.

ביום חמישי האחרון נודע כי חמי, מי ששימשה בשש שנים האחרונות כעורכת המוסף הכלכלי של "ידיעות אחרונות", תעזוב את תפקידה לטובת תפקיד אחר בקבוצה. במקומה תמונה יעל דרומי המשמשת מזה מספר חודשים כעורכת המוסף "24 שעות" של "ידיעות".

סבב מינויים זה כנראה מבשר על השינוי התוכני במוסף הכלכלי של "ידיעות אחרונות", אשר יהפוך ככל הנראה למוסף כלכלי צרכני, על חשבון מדורים פיננסיים מקצועיים, כמו שוק ההון שצפוי להצטמצם.

המהלך הזה קורה, כאמור, על רקע הדריכות באמצעי המדיה בישראל בעקבות כניסת החינמונים החדשים לשוק, ובמיוחד "ישראל היום" של שלדון אדלסון. "ישראל היום" מופץ כעת בשלב ראשון בכ-150 אלף עותקים כאשר בתחילת ספטמבר מספר זה צפוי לגדול לכ-250 אלף עותקים ביום. כ-100 אלף מהם צפויים להיות מחולקים לבתים ולהוות תחרות לשוק מנויי העיתונים היומיים הנשלט כיום על ידי "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ".