עושים סוף למחדל: גשר הולץ יוזז מזרחה; העלות - 70 מיליון שקל

חברה שוויצרית החלה בהעתקת הגשר לצורך הנחת מסילת הרכבת לראשל"צ מערב

חברת נתיבי איילון החלה בשבוע שעבר בהעתקת גשר חיל השיריון (גשר הולץ) מזרחה, על מנת לאפשר מעבר לקו הרכבת מת"א לראשון לציון מערב.

מדובר בתיקון אחד המחדלים הגדולים בתחום התחבורה ב-20 השנה האחרונות, לאחר שהתברר כי הגשר עומד בתוואי המתוכנן של קו הרכבת מת"א לראשל"צ.

בתחילת שנות ה-80 הורחבו נתיבי איילון לכיוון דרום, אך בשל מחדל בתכנון לא נכלל מקום למעבר של תוואי הרכבת העתידי, וכך נוצר מצב שכעת יש להעתיק את הגשר כ-15 מטר לכיוון מזרח. עלות העתקת הגשר תסתכם בכ-70 מיליון שקל. פרויקט העתקת הגשר כולל את הקמתו של גשר חדש, פינוי חלקי של בי"ס הולץ והסדרת המעברים והסדרי תנועה חדשים בצומת.

הפרויקט מבוצע על-ידי החברה השוויצרית HEBTECH, המתמחה בהעתקת גשרים ובהובלת מסעות כבדים, ושביצעה פרויקטים דומים ברחבי העולם.

מנכ"ל נתיבי איילון, שי ברס, ציין כי פרויקט העתקת הגשר נעשה בטכנולוגיות חדשות, למרות מורכבותו ההנדסית של הפרויקט, וזאת על מנת שלא לפגוע בהסדרי התנועה בצומת.

פרויקט קו הרכבת מראשון לציון מערב דרך חולון לת"א נחשב לאחד מהפרויקטים המרכזיים בתוכנית החומש של הרכבת. הפרויקט כולל הקמת קו רכבת מתחנת ההגנה בת"א למחלף משה דיין בראשון לציון, באורך כולל של 18 ק"מ. עלות הפרויקט נאמדת בלמעלה מ-2 מיליארד שקל. המועד המתוכנן לסיום העבודות נקבע למחצית השנייה של שנת 2008.