רפי דיק, מנכ"ל חברת אקספון 018, פורש

עוזב את חברת השיחות הבינלאומיות לאחר שליווה אותה מראשית דרכה בישראל לפני שלוש וחצי שנים

רפי דיק, מנכ"ל חברת השיחות הבינלאומיות אקספון 018, מקבוצת אקספון העולמית, הודיע בסוף השבוע על סיום תפקידו. דיק עוזב את כיסא המנכ"ל לאחר כשלוש וחצי שנים והוא שוקל בימים אלה את המשך צעדיו לאחר שהוצע לו לנהל את פעילות קבוצת אקספון העולמית באירופה.

"מבחינה מקצועית, היה לי חשוב להוביל את החברה החל משלב הקמתה, דרך קבלת הרישיונות להפעלתה ועד למעבר לרווחיות. זה אך טבעי שבחלוף כשלוש שנים וחצי בתפקיד ובהגיענו לנקודה זו אתפנה להמשיך בקריירה המקצועית שלי", ציין דיק בהתייחסו לפרישתו.

דיק ליווה את אקספון 018 מתחילת דרכה בשוק השיחות הבינלאומיות לחו"ל בסוף 2004, שוק שנפתח רק בשנים האחרונות לתחרות. דיק, ששימש כסמנכ"ל שיווק בקווי זהב וכמנהל מכירות בהרץ לפני שהגיע לאקספון, הצליח להוציא את החברה מהאלמוניות שלה כשבמהלך כהונתו תפסה החברה נתח שוק של כ-3% משוק השיחות הבינלאומיות. אקספון נאלצה להתמודד מול חברות ותיקות בשוק התקשורת כמו בזק בינלאומי, קווי זהב וברק.

מאז אמנם נפתח השוק לתחרות עם הצטרפותן של חברות חדשות לענף, אך בחודשים האחרונים מוזגו חלק מהחברות (אינטרנט זהב עם קווי זהב וגלובקול וברק עם נטוויז'ן) וכך מצאה את עצמה אקספון שוב נגד חברות תקשורת גדולות. דיק עצמו התנגד למיזוגים השונים וטען כי "אישור המיזוג בין אינטרנט זהב לקווי זהב מהווה סכנה להשתלטות של שלוש חברות גדולות על זירת התקשורת בארץ ועלול להביא לעצירת התחרות".

לפני כחודש הגישה אקספון למשרד התקשורת בקשה לקבלת רישיון מפעיל פנים-ארצי ייחודי לטלפוניה קווית על בסיס תשתית האינטרנט הקיימת בטכנולוגיית VoB. אף שמספר חברות תקשורת קיבלו רישיון כזה, רק קווי זהב מספקת הלכה למעשה שירות זה, ומתחרה בבזק וב-HOT.

אקספון טוענת כי באמצעות השירות, היא תוזיל באופן משמעותי את עלות דקת השיחה לטלפונים נייחים וניידים. "בחינת הכניסה לתחום המפ"א בארץ היא חלק מהאסטרטגיה של אקספון, המבקשת להסתמך על טכנולוגיות וידע שהחברה האם שלה מיישמת כיום בארה"ב". בכוונת אקספון לספק סל שירותים תחת קורת גג אחת במחיר חודשי קבוע.