מי אמר שלא מפרגנים?

און רקורד ואוף רקורד משתלחים בתי השקעות אחד בשני. ככה זה כשהתחרות חזקה כל כך. אבל יש גם פרגון בענף - לא כל כך המלים אלא במעשים

און רקורד ואוף רקורד, בתי ההשקעות משתלחים אחד בשני. ככה זה כשהתחרות חזקה כל כך. אבל יש גם פרגון בענף - לא בכל כך הרבה מלים, כמובן, אלא במעשים. הפגנת כבוד מקצועית, פירושה בעולם הפיננסיים, שבית השקעות אחד מחזיק במוצרים, במניות או באג"ח של בית השקעות אחר, כדי לייצר לעצמו תשואה. אין הבעת אמון גדולה מהשקעה של עשרות מיליוני שקלים במתחרים שלך.

בואו ניקח כמה דוגמאות. חלק מבתי ההשקעות נסחרים בבורסה, ושחור על גבי מסך המאי"ה, אתר הבורסה בו מתפרסמים פרטי החברות הציבוריות, נתוני המסחר והדיווחים שלהן, אנחנו יכולים לדעת מי בעלי המניות שלהם. לכן זה לא סוד שפסגות קרנות נאמנות היא בעלת עניין בבית ההשקעות אי.בי.אי, עם אחזקה משמעותית של 17.56%. אבל בסוף השבוע פסגות הוציאה הודעה מפורטת לבורסה על הרכב אחזקות הקרנות שלה לחודש יוני. ובכן, 23 קרנות שלה משקיעות באי.בי.אי, משיעור זניח של 0.03% מנכסי הקרן ועד ל-2.93% מנכסיה (במקרה של קרן תל-אביב 100). סך הכול, האחזקות של קרנות פסגות בבית ההשקעות המתחרה אי.בי.אי מגיעות ליותר מ-44 מיליון שקל.

אם נחזור למאי"ה, נראה שפסגות קרנות נאמנות היא גם בעלת עניין באנליסט (7.29%) ושהיא לא בעלת עניין במתחרים הציבוריים הגדולים האחרים - בתי ההשקעות אקסלנס וכלל פיננסים. אבל זה לא אומר שהיא לא משקיעה בהם או במוצרים שלהם. לקרנות של פסגות יש אחזקה מעניינת מאוד בתעודות הסל קסם של אקסלנס: 10 קרנות מחזיקות ב-7 תעודות שונות, כשקסם נדל"ן היא הפופולרית בהן ומופיעה בפורטפוליו של 6 קרנות. שווי האחזקות של קרנות פסגות בתעודות קסם של אקסלנס מגיע ליותר מ-25 מיליון שקל.

21 קרנות של פסגות משקיעות גם בכלל פיננסים, ומחזיקות בה עד 1.72% (תל-אביב 100 אגרסיבית). בסך הכול, שווי האחזקה של פסגות בכלל פיננסים נושק ל-40 מיליון שקל.

זו לא תופעה מיוחד לפסגות. באותו יום פרסם גם בית ההשקעות אלטשולר-שחם את פירוט האחזקות של הקרנות שלו לחודש יוני. 6 קרנות של אלטשולר מחזיקות במניות ובאג"ח של כלל פיננסים. סך הכול שוות האחזקות האלה יותר מ-16 מיליון שקל.

6 קרנות נוספות של אלטשולר מחזיקות באג"ח של בית ההשקעות המתחרה אקסלנס, עד 3.55% מנכסי הקרן אלטשולר-שחם 10 מניות. יש קרנות, כמו קרן 25/75, שמחזיקות במספר נכסים של אקסלנס. בסופו של דבר, הקרנות של אלטשולר מחזיקות במתחרה אקסלנס ביותר מ-44 מיליון שקל.