גם דנקן דונאטס מוציאה את שומן הטראנס ממוצריה

מוצרי דנקן דונטס (Dunkin' Donuts) עדיין נחשבים לסלתה ושמנה של תעשיית הדונאטס - אבל בקרוב יטוהר ה"שמנה" משומן הטראנס. לאחר ארבע שנות ניסויים, הודיעה אתמול (ב') החברה כי פיתחה שיטה שתאפשר לה לטהר את מוצר הדגל שלה משומן הטראנס הידוע לשמצה. החברה אמרה כי החל מה-15 באוקטובר, תכולת שומן הטראנס בכל אחד מהמוצרים בתפריט שהיא מציעה בארה"ב תהיה נמוכה מ-0.5 גרם. על בסיס תקנות הממשלה הפדרלית של ארה"ב, נחשב שיעור שומן טראנס כזה ל"אפס".

כדי להבטיח שהדונאטס לא יכילו שומן טראנס תעבור החברה לשימוש בתערובת של שמני כותנה, סויה ודקל. יצרניות חטיפים רבות אחרות, החל מקנטקי פרייד צ'יקן וכלה במקדונלד'ס, עושות מאמצים קדחתניים לטהר את מוצריהן משמני טראנס.

שומן הטראנס מגדיל, ככל הנראה, את הסיכון למחלות בעורקים הכליליים, כך נטען באתר Ban Trans Fats, שב-2003 פתח את מאבקו לביעור שומן הטראנס ממוצרי המזון במסע צלב נגד עוגיות אוריאו. אשתקד המליץ American Heart Association, ארגון לקידום המאבק במחלות הלב, לאמריקנים לצמצם את צריכת שומני הטראנס שלהם לפחות מ-1% מסך צריכת הקלוריות היומית. פירושו של דבר הוא שצריכת שומן הטראנס היומית אינה צריכה לעלות על 2-2.5 גרם ליום.