קריסת חפציבה היכתה ברווחיות אלקטרה: הרווח הרבעוני הנקי צלל ל-1.4 מיליון שקל בלבד

זאת לעומת רווח נקי של 101 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד * גובה ההפרשות שביצעה אלקטרה בעקבות קריסת חפציבה: 119 מיליון שקל * מנכ"ל החברה: "למרות ההפרשה הצלחנו לסיים את הרבעון השני עם רווח נקי. הדבר מעיד, להשקפתנו, על חוסנה הפיננסי של אלקטרה"

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2007 אמנם נגמרה רשמית ביום שישי, אך באיחור של יומיים מדווחת היום אלקטרה על תוצאותיה הכספיות ברבעון, תוצאות מעניינות במיוחד על רקע קריסתה של חברת הנדל"ן חפציבה, אשר לאלקטרה הייתה החשיפה הגדולה ביותר לה.

אלקטרה, נזכיר, חתמה ימים ספורים טרם קריסת חפציבה על רכישת חפציבה דיור, והיא אף שימשה כקבלן בפרויקטים של החברה. מספר ימים לאחר קריסת חפציבה דיווחה אלקטרה כי היקף החשיפה המקסימלי שלה לחפציבה מסתכם ב-170 מילון שקל. אלקטרה החליטה לסגת מהעסקה, אך עדיין הייתה צפויה לרשום הפסד כבד ממנה.

המספרים שעולים מהדוחות הכספיים אכן מעידים על חשיפה של 170 מיליון שקל לחפציבה, וסך ההפרשות שביצעה אלקטרה עומד על 119 מיליון שקל, מה שפגע ברווחיות החברה. בשורה התחתונה, צנח הרווח הרבעוני הנקי ל-1.4 מיליון שקל בלבד לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרבעון העגום פגע גם ברווח החצי-שנתי, אשר ירד ב-55% ל-72.8 מיליון שקל. נציין כי ההפרשה ברבעון השני משקפת את התחייבויות חפציבה כלפי אלקטרה בגין פרויקטים שבוצעו והלוואות שניתנו עד תום המחצית הראשונה של 2007.

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, אמר בהתייחסו לדוחות כי "למרות הפרשה חשבונאית של כ-119 מיליון שקל בגין חובות קבוצת חפציבה, הצליחה אלקטרה לסיים את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי. הדבר מעיד, להשקפתנו, על חוסנה הפיננסי של אלקטרה, שממשיכה לפתח במרץ את מנועי הצמיחה שלה לצד פעילותה המסורתית. צבר ההזמנות שלנו מסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל, כשרובו מיועד לביצוע עוד במהלך שנת 2007, ובמקביל הרחבנו את פעילותנו בחו"ל באמצעות רכישת החברה בניגריה ועל ידי הרחבת פעילות הייזום למגורים במזרח אירופה, ובכוונתנו להמשיך במגמות אלה".

מנתונים נוספים העולים מן הדו"ח ניתן להבחין בעלייה בהכנסות הרבעוניות ל-760 מיליון שקל, צמיחה של 34% בהשוואה לרבעון המקביל. את המחצית הראשונה של 2007 סגרה אלקטרה עם עלייה של 40% בהכנסות ל-1.44 מיליארד שקל. בנוסף, הרווח הגולמי ברבעון גדל ב-67% ל-169 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה צמח הרווח הגולמי ב-76% ל-310 מיליון שקל.

את הגידול בהיקפי הפעילות של אלקטרה יש לייחס לזכייתה בפרויקטים חדשים בתחום האלקטרו-מכני, וכן לאיחודה של חברת אנרקו (שנכללה אשתקד רק ברבעון השני), לרכישתה של חברת OTS מניגריה, המגלגלת מחזור הכנסות שנתי של כ-25 מיליון דולר והמציגה צבר הזמנות בסך של כ-32 מיליון דולר, וכן מהעלייה בהכנסותיה וברווחיה של אלקטרה נדל"ן.