משרד חנן מלצר ושות' יתמזג בתחילת 2008 עם משרד עו"ד מירון, בן-ציון ופריבס

משרדיהם של יצחק מירון ושל חנן מלצר מתמזגים: שופט העליון הטרי בחר בחברו מתקופת הלימודים להמשיך את המורשת

אתמול נתן חנן מלצר את שתי החלטותיו הראשונות כשופט בבית המשפט העליון. מלצר, שיצר תקדים בהיותו העו"ד הפרטי הראשון שמונה לעליון, לא מפקיר את משרדו. ל"גלובס" נודע, כי משרד חנן מלצר ושות' יתמזג בתחילת 2008 עם המשרד הוותיק מירון, בן-ציון ופריבס, בראשו עומד עו"ד יצחק מירון.

כמהלך מקדים למיזוג ובשל ההתראה הקצרה, החליטו מלצר ומירון שכבר כעת יתחיל מירון לעמוד גם בראש משרד מלצר, במקביל למשרדו שלו. השבוע החל מירון לחלק את זמנו בין שני המשרדים. "עליי לתת מענה בשני המשרדים וכן לבצע את השלבים המקדימים לקראת המיזוג", הוא אומר ל"גלובס".

"אם היו נותנים לחנן התראה ארוכה יותר בטרם מינויו לעליון, אפשר היה לארגן זאת בצורה אחרת", מוסיף מירון. "אולם מאחר שהמינוי חייב אותו לנתק קשרים קודמים, המהלך של מיזוג המשרדים ייעשה תוך כדי ההתארגנות".

משרד חנן מלצר מעסיק 18 עורכי דין, והוא עוסק במשפט מינהלי וחוקתי, דיני תשתיות ותקשורת, משפט עסקי, בנקאות, הגבלים עסקיים וני"ע. משרדו של מירון עוסק בעיקר בתחום המסחרי והמינהלי, בדגש על נדל"ן, וכן בליטיגציה. הוא מעסיק 10 עורכי דין, כאשר יצחק מירון הוא השותף הבכיר וראש המשרד וישנם עוד שלושה שותפי שכר.

לא במקרה בחר מלצר במירון להמשיך את המורשת. "אני וחנן מכירים עוד מתקופת הלימודים והשירות בפרקליטות הצבאית", מספר מירון. "במשך השנים היו לנו נקודות השקה מקצועיות. לעיתים ייצגנו צדדים מצד אחד של המתרס ואפילו פעם אחת יצא לנו להופיע בבג"ץ אחד מול השני, במסגרת שירות מילואים. חנן ייצג את התובע הצבאי הראשי ואני את הסניגור הצבאי הראשי". היה זה בהלכת אנקונינה, בה הותוו מחדש הוראות הפתיחה באש.

מעבר לכך, אומר מירון, "יש בינינו ידידות שהחלה עוד מהשירות הצבאי, זו ידידות של עשרות שנים. כמובן שבנוסף קיימת הערכה הדדית מקצועית לאורך כל הדרך. עכשיו היתה פנייה מצידו ודיברנו, וכתוצאה מכך נולד המיזוג".

* איך לדעתך הוא יהיה כשופט עליון?

"יש לו פוטנציאל להיות שופט עליון מצוין ואני מניח שהוא יהיה שופט מצוין. הוא משפטן מבריק אבל מה שחשוב הוא שהוא גם אדם, הוא מאוד מענטש. יש אצלו הרבה צדדים שאנשים לא מכירים, תכונות אנושיות ממש מרשימות ביותר, מבחינת היחס לאנשים. הוא תמיד מדבר איתך בגובה העיניים. חנן גם צנוע מאוד. בנאום ההשבעה שלו אצל הנשיא הוא ציטט את תפילת 'הנני העני ממעש' הנאמרת בימים הנוראים, ואמר ששופט צריך לזכור שלא ירום ליבו. מעבר לכך, אני יודע על שירות שעשה בלא תשלום לאנשים שהיו במצוקה.

"מעבר לזה, חנן יביא לעליון גישה מאוד יפה ורחבה, גם גישה משפטית וגם גישה אנושית רחבה, שיכולה להוסיף זווית אחרת של מי שייצג גורמים פרטיים ולכן רואה עוד היבט של המערכת. חלק מהשופטים פחות מנוסה בתחום הזה".

משרדו של מירון נוסד ב-1949 ע"י עו"ד יהושע בן-ציון, אליו הצטרפו עוה"ד אליהו מירון (אביו של יצחק) וישעיהו פריבס, שנפטרו שניהם. בין היתר, עוסק המשרד בחברות ופירוקים. מירון מייצג את מפרק חברת ארט-בי, שזכה בבוררות פז המפורסמת (בפני השופט בדימוס ישי לויט) מול קבוצת בינו-ליברמן, בה נקבע שקבוצת ליברמן רימתה את ארט-בי כשרכשה בחזרה את השליטה בפז מידי הקבוצה הפולנית.

משרד מירון עסק רבות גם בתוכנית ההתנתקות, כשייצג מתיישבים בפני גופים ציבוריים כמו הכנסת וועדותיה, בכל הקשור להיבטים הכלכליים והציבוריים של חוק פינוי-פיצוי. בעקבות עתירת המשרד לבג"ץ תוקן החוק והוספו מאות מיליוני שקלים לכספי הפיצויים.

בעבר טיפל המשרד בהקמת המרינה בהרצליה ובפרויקטים כמו סי אנד סאן בת"א וחוף הכרמל בחיפה, והוא מלווה הקמת יישובים ושכונות. בנוסף, הוא מטפל במלכ"רים ובבתי אבות ובמסגרת זו ייצג את ועד מחוז ת"א של הלשכה בהליכים מול חברת הביטוח מגדל. בתחום התכנון והבנייה שימש המשרד יועץ של כמה מתוכנית המתאר הארציות והמחוזיות הגדולות כמו תמ"א 31 (לקליטת עלייה), תמ"א 32 (לגפ"מ), תמ"מ 5 (תוכנית מטרופולין ת"א).